Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhones iTunes bibliotek är "grått"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-24 11:15

Ursäkta en dummer fråga, men nån har säkert ett snabbt svar:

När jag öppnar iPhones lista över musik i iTunes funkar det perfekt att spela upp låtarna på min stationära G5:a. Men när jag gör samma sak genom min MacBook är låtarna "grå", d v s otillgängliga. Jag ser dem men kan inte spela dem genom iTunes.
Hur fixar jag det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-24 11:49

det går icke.. det är så att du kan endast spela din musik på den dator du synkat ifrån. finnas andra trådar om detta och ja, helt idiotiskt och sjuuuukt störande!

Ursprungligen av 20hz:

det går icke.. det är så att du kan endast spela din musik på den dator du synkat ifrån. finnas andra trådar om detta och ja, helt idiotiskt och sjuuuukt störande!

Öhh, vänta nu, kan man inte spela musiken på en annan dator alls? Eller gäller det endast autosynkad musik? Man måste väl kunna spela via analogutgång eller sk Ipod-dockor kopplade till nån anläggning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-25 11:15
Ursprungligen av Alphonze:

Öhh, vänta nu, kan man inte spela musiken på en annan dator alls? Eller gäller det endast autosynkad musik? Man måste väl kunna spela via analogutgång eller sk Ipod-dockor kopplade till nån anläggning.

Enda sättet för mig ex. att lyssna på min musik jag manuellt lagt över från datorn hemma är genom hörlurarna direkt kopplade till iphonen. Det går alltså inte stoppa i usb sladden och genom itunes lyssna på musiken. Detta gick på tidigare nanons (min gen2) och detta är ett problem/feauture som gör mig gråhårig för det jag vill är just att komma till jobbet med ny härlig fräsch musik från hemmet och njuta hela dagen genom att arbeta till den här nya musiken och inte allt skit jag har på datorn på jobbet

• Medlem
  • 2008-09-24 11:54

Så idiotiskt dumt!! Må det bli en lösning på det.
Synkningen är ju inte precis iPhones bästa försäljningsargument. Har skrivit en annan tråd om hur iCal på mina datorer plötsligt crashar efter misslyckad synkning. Och Apple som tvår sina händer och hänvisar till Telia. Man tackar...

Ursprungligen av Pum:

Så idiotiskt dumt!! Må det bli en lösning på det.
Synkningen är ju inte precis iPhones bästa försäljningsargument. Har skrivit en annan tråd om hur iCal på mina datorer plötsligt crashar efter misslyckad synkning. Och Apple som tvår sina händer och hänvisar till Telia. Man tackar...

Hacka inte ner på synken för att DU haft problem. Jag köpte min Iphone nästan ENBART för synkningen. Jag tycker det är mobil-delen som inte är hundra. Min synk fungerar hur bra som helst, och med Mobileme har man alltid ett leende på läpparna när man lägger in nummer och saker i kalendern!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-25 01:27
Ursprungligen av PeeMaN:

Hacka inte ner på synken för att DU haft problem. Jag köpte min Iphone nästan ENBART för synkningen. Jag tycker det är mobil-delen som inte är hundra. Min synk fungerar hur bra som helst, och med Mobileme har man alltid ett leende på läpparna när man lägger in nummer och saker i kalendern!

Lugna ner tonen lite Alla har vi inte samma problem.

fanns det inte nån app i cydia för att synca iphonen på flera datorer?

Ja, jag har även upptäckt andra nackdelar med Iphone...
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/250829-hur-fildela-med-iphone.html

Men; om du inte vill arbeta med hörlurar borde du ändå kunna koppla in en vanlig analog linjekabel från telefonen in i din utrustning/dator på jobbet och spela upp från Iphonen. Går inte det? Eller du kanske har en dator utan linjeingång?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-25 16:35

Jo jo.. men jag vill gärna höra övrigt ljud från datorn. Vill styra iphonen från itunes så detta är inget alternativ.

Ja, det är bara att beklaga och ger mig ytterligare besvikelser över Iphones "icke-möjligheter". Skicka in en konsumentåsikt (iPhone feedback) via Apples länk som du hittar i den tråden jag länkade till tidigare.
Kanske...

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-27 01:32

Rensade bort ett gäng OT inlägg
/Moderator

1
Bevaka tråden