Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betala med kort på nätet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2008-09-24 13:24

Nordea behagade ge mig ett Elektronkort med Visa. Det var bra för Svensk Kassaservice har ju slagit igen så jag kan inte få tag i kontanter längre. Här är långt till banker i norra Dalarna.

Kortet fungerar alldels utmärk att betala med i affärer.
I går skulle jag för första gången använda det när jag köpte hundmat via tillverkarens internetsajt. http://www.hundmat.com/
Jag fick felkod 05 (vad det nu är).:confused:

Men det fungerade inte.
Ringde Nordeas support samtidigt som jag var uppkopplad men det hjälpte inte.
De kollade att jag använt rätt siffror i kontonumret och att jag skrivit in CVVkoden.
Ett mail till deras support resulterade bara i "Goddag yxskaft". Dvs de upprepade det jag redan vet , rätt kortnummer, gilitighetstid och cvvkod.:p

Nu funderar jag på om felet kan bero på att jag använder Mac 10.4.11 samt Firefox 2.0.0.12

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-09-24 13:26

Tror inte du kan betala online med ett elektronkort. Visa electron fanns iaf inte med på bilden i högerspalten på hemsidan du länkade till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-24 13:40

Visa elektron är inte ett "riktigt" visa kort, vilket gör att inte alla saker funkar med dem, vissa internetutiker kan inte ta betalt beroende på lösningen som de har, samma gäller även vissa taxifirmor osv osv osv..

Skaffa ett riktigt Visa kort istället

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-24 13:59
Ursprungligen av torin:

Ett mail till deras support resulterade bara i "Goddag yxskaft". Dvs de upprepade det jag redan vet , rätt kortnummer, gilitighetstid och cvvkod.:p

Skicka inte ditt kortnummer osv i ett vanligt mail. Det är inte särskilt säkert

Felet beror som redan sagts i tråden på att du har ett electronkort. Be banken byta ut det mot ett vanligt VISA så kommer det fungera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-24 15:03

Och hos Nordea (och andra banker) kan du dessutom aktivera ett "internet-Visakorts-nummer" kopplat till kortet som du använder vid internetköp. Säkrare eftersom du inte riskerar bli av med ditt Visakortsnummer till oärliga personer, och "internet-numret" måste aktiveras inför varje köp.

1
Bevaka tråden