Jag tror jag har begripit mig på det här med färghantering nu. Men en sak jag inte lyckats ställa in eller begripa mig på är varför färgerna på samma bild ser olika ut i Photoshop, Bridge och Illustrator.
Jag fotar i RAW och använder bridge för att hantera mina bilder och Camera Raw för att ställa dem. I Brige ser färgerna mustiga ut men är helt urlakade i Photoshop, jag har provat alla sorters korrektur-profiler och utan också, men kan inte få färgerna att se lika dana ut i Photoshop som i Bridge. Jag använder AdobeRGB. Sparar jag min bild som en pdf från Photoshop och öppnar i Acrobat ser färgerna ut precis som i Bridge. Drar jag över min bildfil till ett RGB-dokument i Illustrator ser bilden nästan ut som i Bridge, men en aning svagare röd.
När jag justerat mina färger i i Camera Raw och granskar resutlatet i Bridge så är allt förstört när jag öppnar de i Photoshop. Det är sjukt irriterande! Vad ska jag göra?
Bifogar en bild från väsnter till höger: PS, BR, AI
Förhandsvisningen i Safari ser gräslig ut, hur sparar jag minbildfil för att den skall se vettig ut? I Firefox ser det ut som på min dator.