Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toalett incident

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite surt att jag har mitt riktiga namn på forumet eftersom detta är lite pinsamt. Hoppas ingen googlar på det Iaf, satt precis på toa o njöt. Hade iPhonen mittemot toan där man hänger handdukarna och tittade på family guy. Hade även släkt ljuset. Sen tänkte jag vända iphonen så att inte volymknapparna skulle ligga mot ena handdukskroken. Och då trilla telefonen ur krokarna och jag jonglerar i minst 4 sekunder med telefonen i luften för att försöka få tag i den och helt plötligt så lyckas jag fånga den. MED LÅREN! Så där sitter man med sin iphone för 5200:- på undersidan av låren, i mörkret. Tänder lampan och märker att det är helt omöjligt för mig att försöka ta den från låren med händerna för då skulle den trilla i. Så jag trodde det va kört och att iphonen skulle va tvungen att åka i vattnet med all skit! Så jag spolade först (ofc). Sen tog jag handen bakifrån och som tur va så lyckades jag ta den utan att offra den till toavattnet.

Men nu var det så att när jag spolade så spolades/stänktes (vet inte vilket) på övre sidan av iphonen vilket gjorde att bl.a. hörlurshålet fylldes och det kom även i högtalarn man håller örat. Har tatt papper och torkat i hålet och vänt telefornen upponer. Men jag läste i någon tråd om att det finns någon grej i hålet som skiftar färg om det kommer vatten på den så att garantin inte gäller, är det någon som vet om det stämmer? Med andra ord, om min telefon skulle fackas, skulle jag då va tvungen att betala för reperation?

• Medlem
  • 2008-09-25 00:42

Jag har i princip aldrig hört talas om en telefon som lämnats in för reparation som inte varit "fuktskadad", så det verkar väl rimligt att det finns någon markör för det i dem. Att den sedan markerar även om den utsatts för normal luftfuktighet är ju inte deras problem.

Är det Apple eller Telia som sköter garantin? Om det är Apple är det nog ingen fara, de har reparerat saker på garantin för mig som varit uppenbart självförvållat (hela datorn full med rengöringsmedel). Telia har jag däremot ingen som helst aning om.

FÖRHOPPNINGSVIS så är det inget fel på den. Den är ju igång så... Men låter den ligga upp o ner tills imån iaf.

• Medlem
  • Norrtälje
  • 2008-09-25 01:40

Hah, fantastiskt underhållande historia!
Stäng av telefonen och låt den ligga i en dag eller två så löser det sig nog. Lycka till!

Till nästa gång du bestämmer dig för att titta på film på muggen kanske du ska skaffa dig en sådan här: NAJA King | Flexible Rotating Stand for iPhone and iPod touch | THOUGHT OUT Company

Titta gärna på videona som finns - bla en i toalettmiljö

Asså jag är alltid skitförsiktig med att inte tappa något i toan. Men detta var ju så osannolikt.

Ursprungligen av Isac Alipoor:

Asså jag är alltid skitförsiktig med att inte tappa något i toan. Men detta var ju så osannolikt.

Där fick du allt till det

Ursprungligen av Marcus_R:

Där fick du allt till det

Jag sudda ut och skrev in det flera ggr Visste inte om jag skulle ha med d xD

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-09-26 12:35

Njöt i mörkret jaja vi säger att det va family guy..............;)

Ja där är en fuktsensor längst ner i hörlursjacket, kolla om det blivigt röd/rosa annars e det lungt.

Och låt den ligga avstängd i ett par dygn gärna i en skål med ris som suger ut vattnet ur den..

Ursprungligen av Pascoe:

Njöt i mörkret jaja vi säger att det va family guy..............;)

Ja där är en fuktsensor längst ner i hörlursjacket, kolla om det blivigt röd/rosa annars e det lungt.

Och låt den ligga avstängd i ett par dygn gärna i en skål med ris som suger ut vattnet ur den..

Det kanske va Family Gay

Asså det är vitt i botten verkar det som. Men jag är vänsterögd. har bara kollat med högra.
Det va bara den övre halvan av telefonen som blev blöt och jag torka bort allt direkt. Så den funkar helt perfekt... om inte bättre

1
Bevaka tråden