Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link DIR-100 & Airport Express

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har nyligen införskaffat mig en router av märket D-Link DIR-100.
Efter att ha pluggat in alla mina prylar vill det nu inte fungera och jag behöver hjälp för att komma vidare.

Nedan har jag en amatörsmässig skiss över hur jag tänkt mig den färdiga uppsättningen.
Streck står för kablar och paranteser står för trådlös överföring.
Jag ska plugga in fler saker senare och det är därför jag inte bara kör med Airporten direkt mot kabelmodemet. Jag behöver fler portar.

KABELMODEM ----- DIR-100 ----- AIRPORT EXPRESS ) ) ) ) ) ) ) DATOR

* Kablarna mellan kabelmodemet och routern samt airporten och routern är ok enligt routerns program.
* Routern hittar Internet och tilldelas IP-nr via DHCP
* När jag granskar Airporten verkar den också vara vid god vigör och jag kan ändra inställningar mm.
* Från datorn kommer jag åt routern, men jag kommer inte ut på Internet.
* Datorn tilldelas IP-nr, vad jag antar är från Airporten. När jag ställer om Airporten att agera brygga slutar i princip allt att funka.

Jag skulle behöva så utförliga instruktioner som möjligt.
Hoppas att någon kan hjälpa mig.

Hälsningar,
Mattias

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-09-26 07:26

Ditt liv skulle bli enklare om du skaffat en Airport extreme där du har allt samlat och förhoppningsvis bättre livslängd än D(öd)-link

Antar du har testat att koppla dator till Dlinken och du tilldelas en privat ip(192.168..).

Det enda som stod i vägen för en Airport Extreme var prisskillnaden. 350 kr mot 1 700 kr.

Jösses vad jag fick slita för att få det till att funka. Efter mycket trixande fram och tillbaka funkade det fortfarande inte, men efter att ha startat om av alla prylarna gick det till sist. Det var det som krävdes för att vissa ändringar skulle slå igenom.

Nu kör datorn trådlöst och min Xbox via kabel. Båda kan ansluta till varandra och till Internet. Kanon!

1
Bevaka tråden