Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte knappa in telefon nummer på min iPhone!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en iPhone från U.S. upplåst med Ziphone och sen uppdaterad.

Kan endast ringa in programerade contacter ej knappa in nummer direkt!?

När knappsatsmenyn visas "fryser" telefonen och återgår till standard menyn med ikoner.

Fråga: vad göra...göra om hela proceduren och uppdatera på nytt?

Tacksam för svar.

tror att det e en 2g (metall grå baksida 16Gb.)

The J.

Har telenor abonnemang...

1. Avinstallera Ziphone, kasta all dess programfiler och använd aldrig det skitprogrammet igen.
2. Följ någon av QuickPwn-guiderna här i Upplåsningsforumet.
3. Återkom med resultat.

ok ska kolla det, tack så länge!

Hej,

Jag har en 2G, 16 Gb med Telenorabonnemang, som jag precis har uppgraderat med QuickPwn och fick samma problem idag att jag inte kan ringa. När jag trycker på telefonen så får jag upp tangentbordet men inga knappar fungerar.
Kommer inte heller in på kontakter eller ngn av de andra snabbknapparna.
Vad har jag missat och vad gör jag?

Tacksam för tips!!

Ursprungligen av Helene F:

Hej,

Jag har en 2G, 16 Gb med Telenorabonnemang, som jag precis har uppgraderat med QuickPwn och fick samma problem idag att jag inte kan ringa. När jag trycker på telefonen så får jag upp tangentbordet men inga knappar fungerar.
Kommer inte heller in på kontakter eller ngn av de andra snabbknapparna.
Vad har jag missat och vad gör jag?

Tacksam för tips!!

När du synkade den i iTunes första gången efter uppgradering, valde du då "ställ in som ny telefon" eller efter gammal säkerhetskopia?

Hej,

Jag ställde in som den gamla eftersom jag trodde att alla kontakter och kalender m.m inte skulle komma med annars!

Ursprungligen av Helene F:

Hej,

Jag ställde in som den gamla eftersom jag trodde att alla kontakter och kalender m.m inte skulle komma med annars!

Det kan vara där haken ligger, det har visat sig att kan innebära krångel när man återställer med uppdatering till högre firmware och ställer in efter gammal backup.
Kontakterna, och kalenderhändeler kan man ju synka tillbaka i vilket fall som helst eftersom de finns synkade in i datorn i vilket fall som helst.
Man förlorar dock bilder, sms etc.

Hur som helst borde du testa att välja "Återställ alla inställningar" under Inställningar och sedan göra en soft reset(homeknapp+powerknapp samtidigt i 10 sek till äpplet kommer upp).
Om inte det hjälper får du nog göra en restore igen.

TAck, ska göra det.
Jag får inte upp ett äpple nu utan en ananas....ska det vara så??
Känns som jag har gjort ngt fel!!!

Ursprungligen av Helene F:

TAck, ska göra det.
Jag får inte upp ett äpple nu utan en ananas....ska det vara så??
Känns som jag har gjort ngt fel!!!

Ananas får du upp för att du har Pwnat den och om man inte klickar bort att man ska byta ut startscreensymbolen byter Pwnage-programmen ut ääplet mot en ananas.
Ananas är Pwnage-gängets symbol. Du vet, "pineapple".

Såklart det var så...men inte fattade jag det så där direkt....
Tusen tack för hjälpen idag, nu ska jag hem och göra om uppgraderingen

Helene

1
Bevaka tråden