Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig internetmottagning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans.

Hemma har vi en airport extreme som är uppkopplad till internet och det har inte varit några problem med mottagningen alls i något av våra rum och man kan även sitta utomhus och surfa.

Men nu är det så att jag precis byt rum och hamnat bakom badrummet, sett till vart vår airport extreme står placerad. I just detta rum är mottagningen noll och det är, vad jag förstått det som, inte så speciellt konstigt eftersom det finns en hel del vattenrör och en riktigt tjock vägg in till det rummet.

Vi har försökt lösa problemet med att sätta en airport express utanför mitt rum som skall verka som slav under airport extreme för att förstärka signalen och med den inkopplad får jag full mottagning från vårat trådlösa närverk men internet är helt dött och fungerar inte alls, förutom ibland korta stunder vilket jag inte kan förklara varför.

Det verkar alltså som att internetmottagningen inte leds via airport expresstationen vi använder som förstärkare utan bara vårat interna trådlösa närverk. Jag har tillexempel inga problem med att skicka filer till våran externa hårddisk som är kopplad till vår airport extreme.

All hjälp som går att få är jag tacksam för. Vi använder sammanlagt tre datorer i huset. Två macbook och en macbook pro (den som vi har problemet med)

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-09-30 19:08

Vilken av länkarna svarar bäst på mitt problem?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-10-01 18:39

3:e träffen kanske. Can I make my Airport Express into a repeater? | Ask Metafilter

Jag har själv ingen Airport.

Tyvärr så var ingen av de trådarna något direkt svar på mitt problem eftersom min airport express förstärker nätverket men internetuppkopplingen blir mycket sämre. Fungerar ibland bra men oftast dåligt eller inte alls.

Tack för hjälpen ändå!

Hmm...

Du kör internet in i extremen och sen kör du trådlöst till expressen som är i bryggläge? Och är det så att själva kontakten med internet som spökar?

Det är samma inlogg och lösenord på båda osv...?
Du kan inte köra en ny setup i airport-verktyget och kolla om det rätar ut några problem?

Ingen som tjuvar på eran uppkoppling utifrån?

1
Bevaka tråden