Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stoora problem med iPhone!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Söderköping
  • 2008-10-01 21:05

Hej!
Jag är ny här på 99.se , behöver verkligen någon kunnigs hjälp då jag själv inte är särskilt teknisk av mig. Jag köpte en iPhone 2g förra veckan på blocket och fick den skickad hit (bor i Norge). Har satt i mitt comviq kontantkort (även testat mitt norska telenor) men jag kan varken ringa eller ta emot samtal...det händer ingenting när jag klickar på "Call" knappen. Telefonen ska vara olåst så stod det i annonsen, har jag blivit blåst? eller vad kan vara fel? En annan grej är att ljudet bara funkar i headsetet, men har läst någonstans nått om en tops med puts på, ska testa det. Telefonen kopplar inte ens upp samtal och täckningen är på noll och operatörsnamnet syns inte...lite träligt och inte kunna ringa på mobilen den som hjälper mig med det är jag evigt tacksam

Ha det bra alla! / J

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-01 21:40

Känns ju lite som den inte är upplåst. Testat låsa upp den igen?

• Medlem
  • Söderköping
  • 2008-10-01 23:09

Hur gör man det? Som sagt så är jag inte ett så teknisk av mig. Förklara snälla jag har en grej i menyn som heter "Unlock" men de händer inte så mkt om man klickar på "Start" där...det står hmm, först "All files found, Ready to go, Press start" sen "Copying files" , sen "Stopping Commcenter" och efter det "Flashing firmware (allow 20 minutes to let this go)" och sen "Running baseband updater" o så stängs allt ner. Några ideer , tankar? jättetacksam för svar av någon.

Ursprungligen av johni22:

Hur gör man det? Som sagt så är jag inte ett så teknisk av mig. Förklara snälla jag har en grej i menyn som heter "Unlock" men de händer inte så mkt om man klickar på "Start" där...det står hmm, först "All files found, Ready to go, Press start" sen "Copying files" , sen "Stopping Commcenter" och efter det "Flashing firmware (allow 20 minutes to let this go)" och sen "Running baseband updater" o så stängs allt ner. Några ideer , tankar? jättetacksam för svar av någon.

Du har en hel sektion för det: Upplåsning - 99.se
Nu är det dags att låsa den här tråden...

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-01 23:15
1
Bevaka tråden