Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kör applikationer i bakgrunden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-02 23:47

Tänkte bara tipsa om applikationen Backgrounder som nu finns i Cydia.
Har testat en aning och det fungerar tex utmärkt att ha last.fm i bakgrunden eller ett GPS program eller chatt...

"
To enable Backgrounder, open the application that you would like to run in the background then press and hold the Home Button. You will get a quick pop-up saying, “Backgrounding Enabled. (Continue holding to force-quit).” Then the application will automatically close. That’s it!
"

Senast redigerat 2008-10-03 00:04

Låter intressant
Det är inte superbuggigt eller nåt då?

Det har rapporterats från endel på andra forum att det inte går att ta emot samtal när något/vissa program kör i "bakgrunden".

eep.. tror jag väntar lite med att installera det tills jag hör lite feedback

Jag har provat det nu en snabbis med lite streamande musik från tuner medans jag surfar. Funkar klockrent.
Gick att ringa till telefonen också, musiken från tuner pausades och återupptogs automatiskt när jag la på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-05 18:54

Allt fungerar fint. Har dock lite små problem. Dels syns det en nolla ("0") på en del program. Även fast man stängt av bakgrundsprocess på dessa program. Detta skulle lösas med senaste uppdateringen - men många verkar ha problem fortfarande. Det skulle också vara nice att kunna se vilka program man ställt in att köra i bakgrunden. Men det kommer väl i framtida uppdatering.

jag märkte idag att när ajg slog på parlingo och försökte få den i bakgrunden så flippade luren och JAG kunde inte ringa ut. fick starta om telefonen så fungerade det fint igen

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-06 00:56

Fungerar UNDERBART! Fring piper t.o.m när man tar emot ett meddelande i bakgrunden. Både ringa ut och ta emot samtal fungerar!

1
Bevaka tråden