Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eko i andra änden

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 12:00

Hej,

På senare tid har alla som ringt till mig upplevt att de hör sig själva ungefär 15 sekunder in i samtalet. Detta är endast när de ringer mig, inte tvärtom, och detta oavsett operatör. Självklart fumlar jag inte med högtalarfunktionen. Vad kan vara galet? Har en iPhone 2G, 2.0.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-08 11:24

Kan uppdatera med att en uppdatering till 2.1 inte hjälpte.

Hej har nästan samma problem fast de är värre, det ekar hela tiden. och att de är både när jag ringer och bli uppringd. Problemet uppstod när jag uppdaterade till 2.1

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-18 20:20

Har haft liknande problem då jag ibland hör ett eko av mig själv. Detta har jag haft sen 1.0.2, 1.1.4 och alltså även nu i 2.1.
Tips om hur jag blir kvitt detta problem skulle uppskattas mycket!

Detta eko har vi på samtliga telefoner när man ringer från Jobbet dvs i arbetslokalerna och beroerr enligt Tele2 på deras nät. (Att den hoppar mellan 2G & 3G) vet inte om det är samma sak för iPhone men jag tror det inte beroer på telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-27 10:37

Detta har nu drabbat min frus iPhone. Jag trodde först att hon hade lite otur med Telenor men nu har hon bytt från Telenor till Tele2 och eko-problemen kvarstår. Hon drabbas inte av eko själv men alla hon pratar med hör sig själva med en liten stunds fördröjning. Otroligt jobbigt och vissa drar sig för att försöka nå henne på mobilen pga det.

Någon som sett något som kanske kan avhjälpa det hela. Det verkar trots allt vara något med själva telefonen då ett operatörsbyte inte hjälpte. Telefonen är en iPhone 2G som kör 2.1.

-Jimmy

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-27 10:57

Det händer mig då och då... att jag hör mitt eget eko när jag ringer men det kanske är på 1 sammtal av 100 (iPhone G2).

Jag har också fått min vänner grymt irriterade.
Problemet uppstod efter att jag laddat hem ett litet trix som höjde volymen i min iPhone. Och det är volymen som är problemet. Ljudet går igenom telefonen och tillbaka till den man talar med. Det har alltså inget att göra med vem som ringer upp vem (även om ekoeffekter kan uppträda även p.g.a nätet).

För att bli av med ekot sänker jag min volym fem pluppar. Men då har jag alltså en moddad lur. För andra kan det kanske räcka med att sänka volymen mindre.

"Eko i andra änden" - trodde det handlade om matsmältningsproblem

Aldrig upplevt problemet med vare sig 1:a iPhone eller iPhone G3.
Låter som ngt tämligen sällsynt.

Pratat med operatörens kundtjänst?

1
Bevaka tråden