Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha: ESQ-1 patchar

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 13:24

Morsning, någon som sitter på ett stort biblotek av esq-1 patchar och vill dela med sig? Har lirat med kroffes patchsamling lite för länge nu, behöver byta:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 13:25

Hehe, jag har också Kroffes samling

Annars kan man göra egna..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 13:56

Jag skulle kunna dela med mig om ni hjälper mig att hitta ett bra sätt att ladda upp/ner dem till synthen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-03 14:00

Hehe...kanske dax för mig att dumpa några fler patchar och lägga upp...har ju BankA och BankB i synthen också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 14:39

Kroffe ge oss!:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 14:56

Gör egna vetta... då får ni unika ljud.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-03 14:58
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 15:10

Har allmänt problem med att göra ljud på esq-1an .. känns som det finns för mkt paramertar. Env inställningarna är lite snurriga också. Blir okontrollerade knasiga ljud./

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 15:18

pc, jag har testat nån librarian tidigare och även med sq80-vstn men inte fått det att funka. Finns det nån bra freeware-librarian till pc?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 15:35

Något som är roligt (kanske lite nördigt) är att ta med en synt till en kompis som har en likadan. Sedan dricker man lite vin och kör ett soundbattle. Man försöker göra ett likadant ljud som kompisen fast liter bättre.
På så sätt triggar man varandra att pressa sig lite mer. Man lär sig jätte mycket då ljuden återspeglar personen som gjort dom. Jag kan göra vissa typer av ljud som inte min kompis kan och tvärt om. Det brukar bli en hel del coola patchar på en kväll.

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 16:15
Ursprungligen av Demokid:

Något som är roligt (kanske lite nördigt) är att ta med en synt till en kompis som har en likadan. Sedan dricker man lite vin och kör ett soundbattle. Man försöker göra ett likadant ljud som kompisen fast liter bättre.
På så sätt triggar man varandra att pressa sig lite mer. Man lär sig jätte mycket då ljuden återspeglar personen som gjort dom. Jag kan göra vissa typer av ljud som inte min kompis kan och tvärt om. Det brukar bli en hel del coola patchar på en kväll.

Mvh
Demokid

Ser det ut som man är på väg att förlora gäller det att hälla i sin mostståndare mer sprit. Då övergår man till att ge honom long island ice thea.

Trevligt förslag

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-03 07:48

OK, kom ihåg det här igår när jag uppe i studion så jag dumpade ned bank A och B också. Vassego!
http://www.acc.umu.se/~amber/mm/ESQ1_bankA.syx
http://www.acc.umu.se/~amber/mm/ESQ1_bankB.syx

De flesta ljuden är mina orginal och nästan alla går att tweaka via CC#1 d v s mod-hjulet. Fungerar också att importera i SQ8L kan jag meddela...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 08:37

Underbart! TAck!

1
Bevaka tråden