Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

touch hjälp (innan tinnitus)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och lyssnar på touchen samtidigt som man sitter vid datorn(bättre ljud i lurarna än högtalarna i datorn).. så får man för sig att synka ipoden samtidigt som man lyssnar på musik i den.

Då händer en väldigt märklig grej som man jämt hinner tänka "oh shit inte igen" men så händer det..
Man trycker på synka via iTunes och så plötsligt då sänks ljudet en aning, för att sedan öka i volym fruktansvärt(nästan) så att musiken spelas Väldigt högt i ca 1 sekund.

Efter detta så kommer volymen i "normalläge" och ipoden fortsätts synkas...

Finns det något sätt att automatiskt pausa musiken när ipoden sätts i synkning?

Eller att man kan sänka volymen(automatiskt) just då, eller vad som helst?! !!

Någon som vet?= )

Vet tyvärr inte eftersom jag inte brukar lyssna och synka samtidigt.

En vild gissning= kanske du kan pricka för: "Ljudkontroll-justera automatiskt uppspelningsvolym till samma nivå" som finns under Uppspelning i iTunes Inställningar.

Ursprungligen av KaRo:

Vet tyvärr inte eftersom jag inte brukar lyssna och synka samtidigt.

En vild gissning= kanske du kan pricka för: "Ljudkontroll-justera automatiskt uppspelningsvolym till samma nivå" som finns under Uppspelning i iTunes Inställningar.

mja... har inte det mer med att låtarna ska samhöra i ljudnivån? Jag provar

Tydligen ingen annan som har koll på detta. Mitt råd är nog att du inte synkar när du samtidigt lyssnar på musik. Tinnitus kommer ofta just av mycket höga plötsliga ljud där öronen inte har en chans att hinna vänja sig. Det går inte att bota (mig veterligen) så du får leva med det resten av livet. Inte så kul och inte värt lite musiklyssnande för det besväret. Så; ta det försiktigt !

Ursprungligen av KaRo:

Tydligen ingen annan som har koll på detta. Mitt råd är nog att du inte synkar när du samtidigt lyssnar på musik. Tinnitus kommer ofta just av mycket höga plötsliga ljud där öronen inte har en chans att hinna vänja sig. Det går inte att bota (mig veterligen) så du får leva med det resten av livet. Inte så kul och inte värt lite musiklyssnande för det besväret. Så; ta det försiktigt !

självklart är det så, jag älskar musik. ett stort intresse.
efter ditt tips innan så de senaste 2 gångerna var jag hela tiden beredd ifall det skulle bli för högt, har jag för mig att det enda dramatiska var att det sänktes som det brukar, men det höll sig där under synkningen och blev inget högt ljud som innan.
tack så mycket! kollade på den inställningen innan jag gjorde tråden, men antog att den inte skulle göra skillnad då det var ett lite diffust begrepp,
men tack så mycket!!!

problem solved.

1
Bevaka tråden