Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av dator (från Win-Vista till WinXP...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla Iphone/iTouch-vänner!

Jag har två frågor som jag har sökt svaret på här på forumet och på internet i synnerhet. Kanske någon kan svara på någon av frågorna...?

1. Jag har en iTouch med 2.1 i. Köpt en hel del program från Appstore. Innan jag installerade om datorn (Win-PC) från sega Vista till snabbare Win-XP så synkade jag iTouchen i Itunes och sparade restore-filen.
Men när jag åter installerade Itunes i Win-XP så får jag inte till synken mellan dator och iTouch...? Det finna inga "program" och synken avbryts utan felmeddelande...? Jag har auktoriserat datorn med lösenordet för kontot hos Apple. Vad kan vara fel?

2. Jag har som sagt köpt program till iTouchen för säker 600-700 kronor. Är det bortkastat om jag skulle köpa en Iphone? Eller, kan jag "flytta" över programmen till Iphonen utan problem?
iTouchen kan ju även gå sönder. Kan man ladda hem de köpta programmet kostnadsfritt på nytt om man vill?

Tackar på förhand!

/Errka i Hultsfred

Fråga 2
Nu kan jag inte svara helt säkert hur det fungerar med ditt OS eftersom jag har Leopard men min erfarenhet är att de program man köpt på iTunes finns kvar vad du än gör. Jag har laddat ned samma program flera ggr, tex på både mina iPod Touch (gamla och G2) och både genom dator resp iPod. T o m har jag deletat program från en dator och de har jag ändå kunnat ladda ned från en iPod ! Det är väl alltid bra att säkerhetskopiera programmen förstås om du skulle ladda ned nya program genom iPoden istället för genom datorn. Eftersom jag lyckats ladda ned samma program på mina båda iPod Touch så gissar jag att det är samma med iPod Touch och iPhone.
Jag har kopierat alla program (har ca 120 program) på DVD-skivor.

Fråga 1
Osäker på detta men eg behöver du väl inte auktorisera datorn eftersom den är densamma ? Kan du ladda ned programmen genom din Touch ?

Nu äger jag en Iphone 3G!

Tack KaRo för svaren!

Idag har jag äntligen kommit till skott och inhandlat en alldeles sprillans ny Iphone 3G/16 GB. Efter att ha använt min iTouch VARJE dag sedan i januari...
Är så otroligt imponerad av iTouchen, och jag måste nog vara den som trånat längst av alla som längtat efter en Iphone...!

Nu till mina problem. "Program" i Itunes är ju helt tom just nu, eftersom iTouchen har inte lyckas synka sig med Itunes sedan ominstallationen. Frågan är hur det blir nu när jag stoppar in min nya Iphone 3G??

Jag får läsa/söka vidare efter någon/några som kanske har samma/liknande fel.

Tack så länge!

/Errka i Hultsfred

Ja, då får jag väl vara den första kanske att gratulera till din iPhone ! det är bra att få längta ibland också. Känner igen det du skriver om hur fantastisk iPod Touch är. Jag tycker den är det 9:e underverket. Den fungerar som en minidator hemma där jag har trådlöst bredband.
Ang din fråga;
1. Vet inte riktigt vad du menar med "sparat restorefilen" ? Var då ?
2. Du har väl tänkt att kolla på Purchase History när du loggar in på ditt konto i iTunes ? Antog det men du kanske inte har gjort det. Där finns ju alla uppgifter om kostnader och tidpunkt när du köpte dina program
3. Kniper det kan du försöka kontakta iTunes. Det har jag gjort vid två tillfällen och fåttersättning båda ggr. De hade tex debiterat två ggr för software. Gissar att dom har en notering om alla dina inköp.
4. Har du säkert senaste iTunes 8.0.1 ? Kolla och ladda ned annars.
5. Kanske du skulle göra en återställning på din iPod Touch ? Du vet hur man gör om man inte har någon kontakt med iTunes ? Man trycker ned Start och Home knapparna samtidigt tills det kommer upp en bild med en sladd och iTunessymbol. Jag har gjort det några ggr och alltid valt att börja om från början med nytt namn och inte använt de gamla inställningarna. Fast jag är osäker om just en återställninga ska behövas.....

1
Bevaka tråden