Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmkvalité på Ipod Nano 4g

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Jag har lite frågor angående den nya Ipod Nanon som jag hoppas ni kan och vill besvara åt mig:) Först och främst så kan jag berätta att jag spenderar ganska mycket tid på både Buss och Tåg. Under den tiden så brukar jag lyssna på mycket mp3. Men eftersom att jag ska köpa mig en ny mp3 spelare så tänkte jag höra hur kvaliten på dvd filmer blir på den nya Ipod Nanon. Är det någon mening att lägga in filmer och kolla på Mp3en eller finns det några andra mp3er som är bättre lämpade för film?
Isåfall så ska de helst inte kosta mycket mer än 2500 kronor.

tack på förhand

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 16:43

PSP är grymt när det gäller filmer.
Den simplaste varianten av PSP (bara sämre tillbehör) borde inte kosta mer än 1500:-. Då får du iofs bara ett 32MB minneskort men du kan ju köpa ett 8GB för ~400kr på Köp och sälj i auktion & till fast pris på Tradera. Nya auktioner idag!

Jag har inte den nya iPod Nano men den gamla och på den fungerar det bra att se på riktiga filmer. Det är ju rätt liten bildskärm men jag tycker det går bra. Jag har skaffat ett amerikanskt konto på iTunes och kan då hyra riktiga biofilmer som finns på iPoden i en månad och sedan i ett dygn när man väl börjat titta på filmen. Det finns också Handbrake, ett gratisprogram där man kan konvertera innehållet på en DVD till lämpligt format för en iPod, iPhone, AppleTV eller PSP.

Sedan finns ju också iPod Touch (tex 8GB för 2.195 kr) som har det mesta och den är som en minidator. Du kan surfa, skicka mail, se på video, ladda ned massor med billiga program från AppStore, lyssna på musik och radio osv. Grafiken är jättefin och skärmen rätt stor. Den nya iPod Touch andra generationen har högtalare så du kan lyssna utan hörlurar också. Tycker Touchen absolut ger dig mest valuta för pengarna!

1
Bevaka tråden