Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobila Users och sovande datorer etc?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har börjat testa o rulla ut lite mobila users, dock är det ju lite knepigt med dom som har laptop..

Hur mycket förstör det egentligen när folk söver sina datorer (bärbara) och tar bort dom från nätverket utan att logga ur? Det skall ju ändå syncas i bakgrunden medans som sitter och jobbar (i nätet), så det bör väl fortsätta med det när man ansluter till servern igen?

Jag har försökt säga till användarna att dom ska logga ut och in osv men den syncningen kan ju va ganska så slö så det är inte alltid det blir av.

Nån som har nåt smart att säga om detta?

Det är milt sagt vanskligt.

Har varit med om användare som kopplat ifrån när datorn har varit i vila. De har kommit hem och hela deras profil är borta. Inget finns kvar. Så det gäller att lära användarna att inte koppla ner innan synkningen är klar.

Jag har haft några rejält obehagliga överraskningar med min nya MBP den senaste månaden där jag när jag kommit hem hittat en stekhet dator i väskan. Då går alla fläktar på fullt ställ och det enda man kan göra är att döda den genom att hålla in power-knappen. Några gånger har batteriet tagit slut innan jag packat upp datorn och då möts man av en helt död dator.

Jag är duktig på att kolla att skärmen släcks och lampan börjar pulsera, men det verkar som om någon/några processer klarar av att väcka datorn ur vila.

Men generellt sett så behöver det inte vara ett problem att ställa datorn i vila och sedan flytta den ur nätverket.

Tycker inte heller att det verkar vara några större problem, det enda jag stör mig på är hiskeligt långa väntetider när mobila users skall logga in/ut och mappen deras skall syncas.

1
Bevaka tråden