Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Har man ett Telia abb med +3 mån kvar så får du köpa loss en iPhone"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var inne och pratade med en Teliasäljare för ett par dagar sen och diskuterade olika möjligheter att köpa iPhone. Själv känner jag att jag inte vill binda upp mig i 18 mån så jag kollade om det fanns något sätt att köpa en ickebunden iPhone, vilket det visade sig göra.

Det visade sig att om man (eller någon man känner) har ett Telia abonnemang sen tidigare med minst 3 månader kvar så har man rätt att köpa loss en iPhone för 4500 (8GB) eller 5500 (16GB) och sen koppla till vilken abb man vill. Självklart är den ju låst till Telia. Det jag ville göra var att komma undan 18 mån abbet.

Har någon erfarenhet av detta?

Ursprungligen av frosse:

Var inne och pratade med en Teliasäljare för ett par dagar sen och diskuterade olika möjligheter att köpa iPhone. Själv känner jag att jag inte vill binda upp mig i 18 mån så jag kollade om det fanns något sätt att köpa en ickebunden iPhone, vilket det visade sig göra.

Det visade sig att om man (eller någon man känner) har ett Telia abonnemang sen tidigare med minst 3 månader kvar så har man rätt att köpa loss en iPhone för 4500 (8GB) eller 5500 (16GB) och sen koppla till vilken abb man vill. Självklart är den ju låst till Telia. Det jag ville göra var att komma undan 18 mån abbet.

Har någon erfarenhet av detta?

Jag frågade en kompis som hade abb i 10mån kvar o han köpte ut en iPhone till mig,(vit 16GB 5500kr) jag kommer att låsa upp den med i-smartsim på måndag 13/10 återkommer med resultat, hur som helst kan man låsa upp den från telia efter 12mån för 300kr, annars kostar ju upplåsningskort ca 200 på tradera
//kidmaster

Hur har det gått Kidmaster?

Ursprungligen av frosse:

Hur har det gått Kidmaster?

Lysande ringer, sms:ar och surfar med telenor idag (inte 3G ännu)
Det enda är att man måste sätta telefonen i Flygplans läge för att kunna synca.
Lite krux att få i unlocket med skicka PM om du behöver hjälp.
//Kidmaster

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-11-02 15:11

Hur är det med garantin vid ett sådant här köp?
Är det endast min kamrat som kan lämna in telefonen om det skulle behövas?

Därtill hör ju också hur jag ska aktivera telefonen så garantin börjar gälla, då bör jag göra det med kamraten som köpt, hans abonnemang.

Undrar också om det går att lämna in en återställd iPhone som varit jailbreakad tidigare?

//A

Senast redigerat 2008-11-02 15:35
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-02 20:21
Ursprungligen av Anzo:

Hur är det med garantin vid ett sådant här köp?
Är det endast min kamrat som kan lämna in telefonen om det skulle behövas?

Därtill hör ju också hur jag ska aktivera telefonen så garantin börjar gälla, då bör jag göra det med kamraten som köpt, hans abonnemang.

Undrar också om det går att lämna in en återställd iPhone som varit jailbreakad tidigare?

//A

De första frågorna vet jag faktiskt inte men det låter inte otroligt att han måste lämna in dem eftersom han köpt den.

Den sista... ja, det går att lämna in den även om den varit jailbreakad. Verkar inte som Anovo kan se/tittar noggrant nog för att se det.

1
Bevaka tråden