Har den senaste månaden fått problem med Macbooken och det trådlösa nätverket. Signalstyrkan hoppar upp och ner, upp och ner hela tiden, när datorn står bredvid iMacen med rätt fast signalstyrka.
Kör 10.4.11, så jag påverkas inte av 10.5.2-uppdateringen. Två iMacs i hushållet påverkas inte, inga internetproblem på dem. Routern är en Airport Extreme som har resetats helt. Jag är inte på samma kanal som någon annan i närheten, har t o m bytt kanal för att kolla om det skulle hjälpa. Jag har gjort en total ominstallation (wipeade allt) för att kolla om det skulle hjälpa.
När jag kört iStumbler har jag fått lite olika resultat. När det var som värst hoppade den mellan 47-26% och när den var nere på 26% så klagade Safari på att jag inte var ansluten till internet och ville köra network diagnostics. När den stod bredvid makens iMac som låg på 58-62% så hoppade min mellan 58-72%.
Nu håller den på såhär:
Nån som har några idéer? Jag har AppleCare, och de har sagt att det borde vara ett hårdvarufel, men om det skulle vara ett mukvarufel så täcks det inte av AppleCare. Om någon annan är drabbad av samma problem så vore det också intressant att veta.