Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har installerat Spotify och skulle nu vilja använda mig av Airfoil (v3.2.1) för att strömma musiken till min Airport Express (802.11n) men stöter på problem.
Har startat både Airfoil och Airfoil Speakers. Airport Expressen dyker upp i menyn i Airfoil där den står att den är Available. Försöker jag däremot klicka på ljudikonen bredvid svarar programmet:
Remote Speaker Connection Error
Airfoil was unable to connect to speaker "Stereo". Please check the remote speaker and try again.
Stereo är namnet på min AirTunes/Airport Express.
Programmet Airfoil Speakers rapporterar samtidigt "Waiting for Connection".
Det fungerar sedan tidigare utmärkt att strömma till denna från iTunes och Airportens AirTunes. Jag använder för övrigt en MacBook Pro, Mac OS X 10.5.5.
Hmmm låter som din AirFoil har fått någon knäpp, jag provade precis med Airfoil mot min AP Express och det fungerade utmärkt, visserligen inte med Spotify men det ska inte ha någon betydelse.
Hmmm låter som din AirFoil har fått någon knäpp, jag provade precis med Airfoil mot min AP Express och det fungerade utmärkt, visserligen inte med Spotify men det ska inte ha någon betydelse.
Jag installerade först programmet i mars men det fungerade inte då heller. Idag installerade jag om senaste versionen. Same same. Har iofs inte sett till att noga rensa bort eventuella systemfiler. Men jag kan å andra sidan inte heller hitta några sådana.
Hur är det tänkt att det ska fungera? Vad gör Airfoil Speakers och hur vilka val ska man behöva göra i Airfoil. Behöver man också starta värdprogrammet man ska strömma ifrån före eller något i den stilen? Antar att det är intuitivt om det bara fungerar.