Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visning av brev med ett(1) klick i Mail 3.5?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-13 19:01

Hej!

Håller väl antagligen på att bli galen... men så här är det i alla fall:

Jag har bestämt för mig att mina mail tidigare öppnats (så att man kan läsa innehållet) så fort man har klickat på dem i listan. Både helt nyinkomna mail med blå prick och sådana som jag redan öppnat tidigare.

Nu - helt plötsligt(!) - så måste jag dubbelklicka för att mailen skall öppnas...! Har letat överallt i alla möjliga inställningar, men jag reder inte ut det... Det står väl antagligen hur tydligt som helst någonstans, och så har man bara råkat(!) bocka för eller ur någon ruta och så har det blivit så här..!

Tycker också att själva Mailfönstret är lite annorlunda "indelat/disponerat" än tidigare... hmmmm...!?

Det hela känns lite Windows..!


Har Mail ver. 3.5 och OS X 10.5.5 i en MacBook!
Är inte en van Mac användare (ännu!)

/Mvh Magnus

Om du ställer muspekaren nere vid listen i fönstret där alla mail ligger så ska du få en annan muspekarsymbol, (en liten pil som pekar uppåt med ett streck under). Om du då klickar och håller inne vänster musknapp och drar upp listen så kan du se mail "med ett klick".

Du delar alltså upp fönstret i två "avdelningar", en för maillistan och en för det markerade mailets innehåll.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-13 20:41

Jaaaaaa! Tack, tack, tack! Nu är allt som vanligt igen!

/Mvh Magnus

1
Bevaka tråden