Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg KPR-77 originalpatterns?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter osjälviskt tips av reverbsvansen under "Dagens Fynd" köpte jag mig härom fredagen en Korg KPR-77 för en spottstyver. Lite med tanken att leka med dess presetrytmer (den kan spela flera på en gång à la elorgelrytmbox) men tyvärr har den tappat minnet.

Om någon skulle råka sitta på en kassett/ljudfil med presetminnet skulle jag buga och bocka fint om jag fick ta del av den informationen.

kan man programmera den själv?

vore grymt om man kunde förvåna tanterna på hemmet genom att trycka in "dubstep" och "baile funk" samtidigt.

jag skulle göra egna dymo-lappar som kasseras efter subgenremodets växlingar, förutom fyra specialknappar som alltid spelar plastikmans "spastik"

Så bra är den nog inte. Den där "spastik"-knappen vore kul att trycka på och ta ett dubsteg till.

Men visst går den att programmera. Svänger gör det också.

Ursprungligen av hasparigus pink:

kan man programmera den själv?

vore grymt om man kunde förvåna tanterna på hemmet genom att trycka in "dubstep" och "baile funk" samtidigt.

jag skulle göra egna dymo-lappar som kasseras efter subgenremodets växlingar, förutom fyra specialknappar som alltid spelar plastikmans "spastik"

-Jag kastade nog dessvärre kassetten när jag sålt KPR-77:an för 200:- långt före vendolin fanns. (Jag letade igenom en flyttkartong med gamla kassettband.) Finns ju en del gammalt "kassettgnissel" upplagt på nätet, fast KPR-77 vet jag inte.

MVH

Senast redigerat 2008-10-15 15:39
1
Bevaka tråden