Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med remote till iPhone

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Köpte i dagarna en iPhone 2g och vill gärna använda det fina programmet Remote. Jag har dock inte fått detta att fungera hemma.

Jag lägger till nytt bibliotek i Remote i iPhonen, koden dyker upp, tittar i iTunes, där finns då ett fält där jag kan skriva i koden. Jag gör detta och det står i iTunes att det nu ska vara igång. Dock så händer det inget på min iPhone. Den bara tänker men utan att gå in på biblioteket så att jag kan börja styra.

Jag har provat hemma hos flera vänner utan några som helst problem, har även provat med en laptop som jag har hemma vilket också har fungerat. Däremot så är det så att om jag kopplar upp min laptop med routern med nätverkssladd (istället för trådlöst som jag gjort tidigare) så fungerar inte Remote längre. Min stationera dator är alltså också uppkopplad med sladd.

Har inget trådlöst nätverkskort på stationära datorn som jag kunnat prova med men jag antar att om jag skulle kunna ansluta trådlöst så skulle det fungera. Men detta vill jag alltså inte göra.

Är det någon som har något tips på hur jag kan få detta att fungera? Hur kommer det sig att det skiljer sig om jag använder sladd respektive trådlöst?

Har en router från Bredbandsbolaget.

Tacksam för hjälp!

// ubbe

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-14 19:17

* flyttade tråden *

Kolla hur din brandvägg är inställd. Jag tror den måste vara "tillåt alla" eller att du åtminstone tillåter Remote att komma åt din dator.

//Irre

Ursprungligen av ihrelius:

Kolla hur din brandvägg är inställd. Jag tror den måste vara "tillåt alla" eller att du åtminstone tillåter Remote att komma åt din dator.

//Irre

Min brandvägg är helt inaktiverad och jag har samma inställningar på det trådlösa nätverket på den bärbara som på det jag har på min stationära.

Tittade under Kontrollpanelen > Windows-Brandväggen > Avancerat > Inställningar
Ändrade lite olika saker där och provade att tillåta allt osv, vet inte om det var det du menade men det hjälpte inte i alla fall

Ursprungligen av uberweiss:

Min brandvägg är helt inaktiverad och jag har samma inställningar på det trådlösa nätverket på den bärbara som på det jag har på min stationära.

Ändrade lite olika saker där och provade att tillåta allt osv, vet inte om det var det du menade men det hjälpte inte i alla fall

Testat att uppdatera routerns firmware? Kan vara värt ett försök.
Kolla på tillverkarens hemsida om hur du gör.

Ursprungligen av theplague:

Testat att uppdatera routerns firmware? Kan vara värt ett försök.
Kolla på tillverkarens hemsida om hur du gör.

Har en Inteno-router från BBB, var inne på deras hemsida utan att hitta någon info på hur man uppdaterar firmware :/
Inteno
tror att det är den routern jag har...

Har en Inteno-router från BBB, var inne på deras hemsida utan att hitta någon info på hur man uppdaterar firmware :/
Inteno
tror att det är den routern jag har...

Routern måste ju ha ett namn, alltså inte märket, utan en namnbetäckning, vadå?

Routern måste ju ha ett namn, alltså inte märket, utan en namnbetäckning, vadå?

Förstår inte riktigt vad du menar med "namnbetäckning", men har letat upp lite info..

Enligt Intenos hemsida så heter modellen: "EG101 Wireless VoIP Gateway"
På routern står det Modell: x6546
Och SSID, alltså vad routern heter i nätverket, är: B2_private_1A

Förstår inte riktigt vad du menar med "namnbetäckning", men har letat upp lite info..

Enligt Intenos hemsida så heter modellen: "EG101 Wireless VoIP Gateway"
På routern står det Modell: x6546
Och SSID, alltså vad routern heter i nätverket, är: B2_private_1A

Jag menar, när du ska lämna in en Volvo till bilverkstaden för reparation kommer de fråga: "Vad för Volvo har du?"(V70, 240, X90 etc)

Jag frågar dig alltså - Vad för Inteno har du?

Jag menar, när du ska lämna in en Volvo till bilverkstaden för reparation kommer de fråga: "Vad för Volvo har du?"(V70, 240, X90 etc)

Jag frågar dig alltså - Vad för Inteno har du?

Länk till Intenos hemsida

Sådär ser min modell ut, men den där betecknar dom "XG6745" och på min router står det som sagt "x6546", men det måste vara den modellen jag har.. Mer info än så har jag tyvärr inte...

Ok, jag antog bara att du satt med en Mac. Jag hade också problem först men ändrade lite under brandväggen så fungerade det. Jag har tyvärr inget svar om du kör på pc.

//Irre

Nej, hittar inga uppdateringar någonstans, kan inte hjälpa dig mer. Någon annan får ta vid...

Nej, hittar inga uppdateringar någonstans, kan inte hjälpa dig mer. Någon annan får ta vid...

Ok, tack ändå...

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-12-22 02:41

hallå..

har snarlikt problem..

skillnaden är att min ipod dyker inte upp bland enheter och
listor i itunes när jag har den ansluten via wifi..
så jag har ingenstans att skriva in koden som remote ger mej.
har kollat inställningar så gott jag kan i itunes och hittade
någon slags firewall som min router har och inaktiverade
den men det gav inget mer resultat. funkar jättebra att surfa
med ipoden när den är kopplad till nätverket, men inte att
synka tydligen.

ska ipod dyka upp där även om jag inte kör remote eller
är det bara när jag starar programmet som den ska synas
i itunes?

tacksam för svar..

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-23 00:10

Samma här

Jag har exakt samma problem som du, sitter på en MacPro med AirPort Extreme-kort. Det går att starta ett C2C-nätverk som Phonen hittar, men den dyker inte upp i iTunes. Jag har följt alla Apples instruktioner om brandväggar mm, men den dyker ändå inte upp.

VFN!

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-12-29 11:17

väldigt konsigt. men var hittade du "alla Apples intruktioner om brandväggar mm"?
jag kan juh se om jag hittar något mer på min router än det jag hittat och stängt av
hittills

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-30 15:34
Ursprungligen av Questa:

väldigt konsigt. men var hittade du "alla Apples intruktioner om brandväggar mm"?
jag kan juh se om jag hittar något mer på min router än det jag hittat och stängt av
hittills

Jag hittade dem i telefon med Apples supporttekniker. Och det gick ändå inte att lösa.

Har kontaktat de jag köpte datorn av, för att eventuellt kolla om det är fel på AiPortkortet, men de har inte återkommit. Får väl jaga. Som vanligt.

1
Bevaka tråden