Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DivX

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-24 21:58

Är det någon som vet av någon bra DivX/Avi-spelare till min ImacG4 Globe? Och då menar jag inte VLC. Det blir som rutor i VLC, och i Quicktime kan man inte få fullskärm.

• Oregistrerad
  • 2003-06-24 22:07

Jag använder mig av Mplayer och är väldigt nöjd.

• Medlem
  • Oslo
  • 2003-06-24 22:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av garp
Är det någon som vet av någon bra DivX/Avi-spelare till min ImacG4 Globe? Och då menar jag inte VLC. Det blir som rutor i VLC, och i Quicktime kan man inte få fullskärm.

Mplayer helt klart

Versiontracker

• Medlem
  • Umeå
  • 2003-06-24 22:43

mplayer är en klar favorit. För att få fullskärm i qucktime funkar följande applescript utmärkt:
tell application "QuickTime Player"
activate
present scale screen
end tell

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-06-24 22:51

Eller också gör du ett textdokument som innehåller följande:

<?xml version="1.0"?> 
<?quicktime type="application/x-quicktime-media-link"?> 
<embed src="filmen.mov" fullscreen="full" />

Spara och byt ut ".txt" mot ".qtl" och lägg den bredvid filmfilen. Dubbelklicka och njut.

Kom ihåg att byta ut "filmen.mov" i sista raden mot ditt filmnamn.

• Medlem
  • 2003-06-24 23:30

lite för grundläggande kanske, men man kan ju köpa QT Pro så får man fullskärm.

Jag må vara dum i huvudet, men jag får bara fram en perfekt bild utan ljud på MPlayer! Vad gör jag för fel?

T-son

• Medlem
  • 2003-06-25 01:42

Att du får rutor beror nog på sk pixelesering.. dvs filmen är dåligt kodad och det är inget fel på spelaren..

Ett enkelt sätt att få QT att visa fullskärm är att betala en struntsumma till Apple, eller ladda ner nått fristående program som kör fullskärm med qt som motor.. finns massor av dom, kolla versiontracker. Eller skriva ett Applescript...

T-son.. vettefan, har du installerat alla package som kommer med pkg-bundlen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-25 10:29

Testade VLC; fick svart bild men ljud. Beror det på filmen eller spelaren? Skall tetsa Mplayer.

• Medlem
  • 2003-06-25 22:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Testade VLC; fick svart bild men ljud. Beror det på filmen eller spelaren? Skall tetsa Mplayer.

Beror på att VLC inte känner till videocodecen men audiocodecen.. kolla vilken codec det är och vilken fourCC den har... Jag brukar använda DivX Tool för sånt

Vad är det för film du försöker se?

1
Bevaka tråden