Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Developer Program - Hur lång tid tar det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare,

Har jobbat ett ganska bra tag med ett program för iPhone och äntligen börjar det blir klart. Har kört det i simulatorn och testat på min iPod touch som är jailbreakad. Men nu vill jag testa det på iPhone för att kunna testa med riktig gps osv. Signade upp mig på iPhone Developer Program igårkväll för 99 dollar, fick en bekräftelse men inget cert. Någon som vet hur lång tid det tar att få ett cert? Man tycker ju att en internetbeställning av nedladdningsbar mjukvara skulle vara omedelbar. Tittar man statusen på beställningen står det "Digitalt levererad".

// Merri

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-15 11:00

Om jag inte missminner mig så hämtar du ner ditt certifikat via iPhone developer webben.
Vilket bör innebär att du kan hämta det om du loggar in där med det apple-id du använde för att betala för cert:et.

Mig tog det en månad från att jag signade upp för iPhone Developer Program tills dess att jag blev accepterad och fick tillgång till cert.

Jag skickade in ansökan för 2 1/2 månad sedan och är fortfarande inte godkänd. För kanske en månad sedan fick jag ett mejl om att de ville att jag skulle faxa in registreringsbevis för vårt företag. Två veckor senare fick jag ett mejl där de sa att det kommit fram, sedan dess har jag inget hört.

De verkar ju inte precis vara snabba i vändningarna. Litet tråkigt när man sitter med ett i princip färdigt program och har ett gäng utvecklare som är redo att sätta igång med nästa projekt.

Någon annan som har erfarenheter av hur lång tid det kan tänkas ta? Skiljer tiden om man ansöker som privatperson eller företag?

Äntligen godkänd, tog c:a 3 månader & 5-6 samtal till Apples support. Tips till er som fortfarande väntar. Ring! Då får man iaf prata med någon istället för att vänta på mejlsvar som tar upp till 2 veckor...

1
Bevaka tråden