Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple's marknadsandel uppåt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Bloomberg så hade Apple en marknadsandel på 3,8% av US marknaden för "Desktop"-maskiner under januari. Det placerar Apple på femte plats.

Vad gäller bärbara så hamnar de utanför listan, som bara tar med de fem största. Förmodar att det ändras när de nya bärbara börjar levereras eller?

Det här måste väl vara bra?

Källan är den lite kryptiska The NPD Group/NPD Techworld.

[ 12. mars 2003, 18:37: Meddelandet ändrat av: thevil ]

Var väl inget nytt iofs? Dom har ju alltid legat rätt högt vad gäller försäljning som märke. Men andelen är ju löjligt låg när man tar procent av sålda datorer... I stort sett är övriga 96% PC medan Apples procent är hela Mac försäljningen ju..

Så mmm dom har ju allt som oftast legat med på top 5 om jag inte missminner mig, siffrorna slog iaf inte mig med häpnad

Däremot har jag hört ryktas att andelen dock har stigit senaste året, från just kring 4% till 6-7 men har ännu inte sett detta på pränt..

[ 12. mars 2003, 19:05: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Vad gäller bärbara så är väl marknadsandelen högre, eller minns jag fel nu?

Tur för mig att jag inte kontrollerar marknadsandelar när jag köper produkter utan inriktar mig på om produkten är bra.

Undrar hur stor marknadsandel Harman/Kardon har jämfört med Apple? (Inte för att jag är direkt intresserad, men det kan ju vara kul att veta).

Det viktiga är att det finns alternativ till Windows och att dessa lever och utvecklas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 10:53

Eftersom alla andra har Volvo, Saab, Ford, VW eller Opel måste man väl vara som andra, följa strömmen, inte sticka ut och anpassa sig efter standarder? Tänk om alla skulle köpa udda märken som Mercedes, BMW eller Alfa Romeo - det skulle ju bli kaos i trafiken!

[ 13. mars 2003, 11:01: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Jag har väl planer på att komplettera med en PC, men varje gång andra datorer diskrimineras försvagas dessa planer och blir vacklande.

Det mest mainstream-aktiga man kan äga vad det gäller datorer i detta land är:

*En Compaq Presario
*En HP-skrivare
*Windows Me eller kanske XP Home Edition

Fy, vad tråkigt.

Det är viktigt att det hela tiden finns en motvikt till MS. Mac OS X och Linux är väl de starkaste motvikterna.

1
Bevaka tråden