Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bort med scrollbars

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 22:14

Typisk nybörjarfråga, men shoot. Har googlat det här men hittar inget vettigt svar. Jag vill få bort scrollbaren helt, även om fönstret är mindre än själva sidan. Det ultimata vore om det funkade i alla större webläsare (firefox, safari, ie....). Det enda jag hittar är hur man tar bort scrollbaren i frames, vilket jag inte använder...

Måste få fråga: varför då ?

Din avatar; ska det vara en kille som gör "sexiga" munrörelser eller har elakartade spasmer ?;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 23:34

För att det är så fult.
I det här fallet för att jag har en bild som ska sitta uppe i högra hörnet. jag insåg dock att jag kan ju bara använda css för att lägga den som en bakgrund, och vips så var problemet fixat. Någorlunda iaf.

Jag tror det är någon kombo av båda...

Ah, en estet till.
Många här som inte bara vill ha en snygg dator utan också en med snygg "inredning".
Är för ny på Mac för att ha hittat alla inställningar men har gjort en del storstädningar.

Det finns ju olika sätt att scrolla. Kan komma på tre själv; scrollbar, tangenterna page up/down och rörelser på pekplattan. Finns det fler ?

body {overflow: hidden;}

Skulle kunna funka, men bakgrundslösningen hade jag själv föredragit.

1
Bevaka tråden