Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Positiv Mac-ägare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kastas en del och ofta kritik på Apple, det kan måhända ofta vara bra att ge sina egna en känga.

Men efter att ha varit powerbook ägare ett år, från att tidigare haft en dell latitude och win2000 så måste jag säga att jag är så nöjd.

Visst finns det saker som saknas eller som borde göras bättre, men kommer det inte alltid vara så. Det ända jag uppriktigt kan säga mig sakna är snabbheten, kanske är detta enbart ett symtom av att jag vet att det finns snabbare pc burkar.

Men som det är nu kan jag aldrig "faktiskt" tänka mig att byta till en pc burk eller rättare sagt ett windows.

Gates alla windows varianter må vara hur påhittiga de vill, de kan lägga till nya spännande funktioner som osX ännu ej har, de kan vara stabilare (om de nu är det) men för MIG och mitt sätt att tänka och se så trivs jag i X miljön.

Sen kan det finnas saker som jag stör mig på och som kan ge mig tillbaka blickar på hur det var när jag svor över b. Gates fönster idioti. Men det är sällan.

Ibland försöker man frälsa pc ägare att gå över till den "ljusa sidan" - men det slutar enbart i eviga diskussioner, precis som i politik eller religion.

Jag tror kanske inte på gud, men på en viss mån andlighet - och för mig finns det större själ i min mac och mitt osx än vad jag hade i windows.

Och visst kostade mig macen skjortan men jag tycker ändå att Apple ger mig mycket tillbaka.

Så mycket updates o program fick jag inte när jag satt vid pc burkens windows, plus att jag sällan vågade mig ut på forum för att få hjälp, där är ni/vi mac ägare svårslagna med sin hjälp.

Så jag är positiv men efter detta inlägg kommer säkert snart ett negativt om saker som borde vara bättre men att byta plattform - nej tack!!!

Ändring: Tog bort särskrivningen i rubriken /c, moderator

[ 13. mars 2003, 07:43: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Tack för ett bra och nyanserat inlägg!

Intressant inlägg, dock måste jag påpeka att Windows inte är stabilare än Mac OS X.

När det gäller diskussioner angående Mac vs. PC så är det bara att lägga ner. Som du själv märkte leder det ingenvart och man kan inte tvinga någon att byta plattform. Bästa lösningen är att folk får använda det de vill, det fungerar bäst så, för alla.

inlägget var inte tänk som något som helst upplägg till datorkrig så inga fakta pajkastningar här tack

Jag försökte snarare "rätta" dig än att starta ett datorkrig. Stabiliteten är trots allt en av Macens grundpelare och ingen hemlighet bland Windows-användare heller.

1
Bevaka tråden