Kanske en missvisande rubrik och fel kategori, men jag försöker mig på ett litet kåseri ändå...
Efter en lång och snårig bakgrund i musikens värld har jag således bestämt mig för att jag vill utforska skapardelen av min samling synapser och grå massa. Jag känner mig absolut inte låst i någon genre, men det är helt klart elektronisk musik som ligger mig varmast om hjärtat.
Det går inte en dag utan att man går och gnolar, trummar eller ruskar fram minst 2-3 rätt så finurliga idéer till musikprojekt, men givetvis inträffar detta alltid när man är på väg till/från jobbet eller mitt i kön till kassan när man handlar mat...
När man väl tar sig tid och får en ledig dag till att pilla musik så sprudlar jag alltid av idéer precis innan jag kommer igång, men disciplinen dör ut och det slutar nästan alltid med att jag sitter och läser artiklar eller letar pluggar istället.
För ~10 år sedan satt jag och langade ut chipmoduler på löpande band, utan någon hejd på fantasin.
Jag vill tro att datorn skapar problem genom att jag har för dålig disciplin, alt. att den ger mig lite för stora verktyg att jobba med. En känsla säger att jag borde börja analogt för att komma in i själva skapandet och inte låta mig störas av tekniken för mycket.
Är det någon som känner igen sig i detta? Är det dags att göra slag i saken och köpa in lite begagnad hårdvara för att äntligen få ur rytmen ur fingrarna?
Är det någon som suttit i samma båt innan? Jag känner mig frustrerad!