KaRo:
Vår generation vet jag inte vad det ska bli av. Men om man får vara lite önsketänkande så kanske den kan bli fri och obunden av gränser. Tillgång till information för alla, möjligheten att utvecklas till den vi vill. Risken är dock att man drunknar i all information och inte vet hur man kritiskt ska ta tillvara på den.
"De använder tummen så mycket till mobilen och till dataspelen att nästa generationer kommer att få större tummar. "
Hehe, hur menar du? Skulle det vara en evolutionär fördel att kunna sms:a snabbt? Sexuellt urval möjligen.
"Hur är din utbildning ? Kan ni använda er egen dator eller får alla låna?"
Den är väl ok. Iaf som ingång om man är helt ny. Men om jag kunde välja om så hade jag inte valt den vägen jag gick. Samtidigt som jag inte är bitter. Drömmen hade nog varit konstfack tillsammans med en ingenjörsutbildning i datateknik. Men det känns lite sent att börja på det nu, med 3 år studieskulder, samt otillräcklig gymnasiekompetens för ingenjörsprogram. Nåja.
Datorer får vi låna. Helt ok, men PC. De är hyfsat kvicka iaf. Kanske lite väl inriktat mot Microsoft, iaf när det gäller webbutvecklingen. Fast, med risk för att svära i kyrkan, jag gillar .net-plattformen. Det är väldigt snabbjobbad. Dessutom kommer vi börja en kurs med 3Ds max nästa vecka, vilket jag har förstått inte finns till Mac OS. Så det är ju lite synd.
acke:
Tack för länkarna och tack för välkomnandet. Kommer säkert få frågor. Det är dock en allt för lång väntan till 5:e november... Hoppas att det kan gå lite fortare med leveransen.