Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimera site gjord med senaste iWeb

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har erfarenhet av att optimera kod och bilder inne i iWeb med programet HTML Optimizer... eller andra snabbare och SÄKRA sätt att få ned storleken på bilderna (.JPG och .PNG) till kanske valbar storlek, typ 40-60% eller så... gärna drag and drop för att spara tid.

Hade önskat att detta var inbyggt i iWeb. Har du vetskap om koden blir kass för något operativsystem då man optimerar allt. (Det sistnämnda oroar mig lite).

Kan man kanske öppna "paketet" och den vägen optimera ALLA bilder i mapparna... bara en tanke alltså... om det går så uppskattas tips om dra och släpp program, typ shareware.

Kan någon med halvkass uppkoppling ge feedback på sidorna ( om dom är sega eller så ) som nästan är klara frånsett att jag nyss upptäkte 2 felaktiga länkar. Berätta isåfall vilken hastighet som du har på din uppkoppling.

Olle

www.aspered.info dvs. samma som www.äspered.info som egentligen ligger på mitt me.com konto - är bara domänen som pekar dit.

+++

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-17 20:10

We're sorry står det, mao 404 fel

Yeas,,, jag har superproblem just nu efter att ha kastat allt på servern så får jag ett felmedelande från iWeb... kanske är veckors jobb åt skogen och jag har satt en idrottsförening rejält på pottkanten... gick iof att spara till mapp så jag ska prova att lägga upp allt den vägen, typ via ftp eller liknande... behöver annars all hjälp som jag kan få för att rädda mig ur detta.. Det enda jag gjorde vid en överföring var att jag flyttade en bild i sidled under överföringen... vojne vojne..

Räddade mig med Time Machine som jag tacksamt nog började använda så sent som i måndags... tack och lov är nog allt lugnt nu.

1
Bevaka tråden