Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro, problem med trådlöst

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!?
Jag har satt upp sån där immande plast för fönstren (ska precis lägga upp bilder på min nyordnade arbetsplats) och kan därmed dra upp persiennerna. Till min oerhörda förvåning, internet är på max, hela tiden? När jag för att testa släppte ner dem, inte fullt stängda ens, så var det inte lika stabilt längre. Jag ska inte dra för stora växlar på det, kan vara att jag stängde av datorn när jag röjde o lämnade den av en stund. Men ändå? Festligt!

Det är inte trångt i luften? Blåtand och annat som är på?

hm.. blåtand är inte på. kan det vara annat?

Spöken ?!...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-12-04 17:58

Hej där, jag har precis samma fel, fast på min macbook, signalen svajar så jag blir tokig.
Har nog testat allt tror jag, slängt /System/Bibliotek/SystemConfiguraton, slängt diverse airport relaterade plistfiler, inget hjälper, så nu sitter jag här, 1 meter från min dir-655, även den har jag resetat, men inget hjälper, ingen annan som har några käcka tips?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-12-04 18:00

flyttar jag mig en meter bort så får jag en plupp i airporten och den tappar kontakten och sen vill den inte ansluta igen. Bara att stänga locket och öppna det igen, hjälper inte ens att bara "stänga av airport", utan måste stänga ner locket och vänta 1 min.

Jag köpte en Airport Express till min MBP i september men lyckades aldrig få den att fungera. Routern fungerade (det lyste grönt) men den synkade inte med datorn. Prövade det mesta men sedan gav jag upp och installerade min Siemens router igen (som enl manualen inte klarar Mac-datorer !:tveksam: ). Siemens fungerar alltid stabilt trots att jag alltid har två Mac i vila (ej avstängda) samtidigt i lägenheten.
Tror jag har läst ett inlägg av Goflorp att har man Comhem (vilket jag har) så är det svårt att använda Airport Express/Extrem.

Ursprungligen av KaRo:

Tror jag har läst ett inlägg av Goflorp att har man Comhem (vilket jag har) så är det svårt att använda Airport Express/Extrem.

Det skulle jag säga är BS, jag har Comhem och kört med AE utan problem, samma gäller många av mina vänner. Kan vara så att dom som har problem 1, har felkonfigurerat system eller 2, fel på hårdvara.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-12-13 08:54

Hej.
jag har väldiga problem på jobbet där vi har ett öppet trådlöst nät. Med min vista PC är det aldrig några problem, men med de ny MBP maskinen är det snudd på hopplöst, har fart ibland, men mest är det sirap. Tog hem MBPn, och här fungerar det klockrent. Det verkar som om problemet ligger i accesspunkter/störningar, som wifi kortet i MBP inte tycker om alls. Testat alla möjlig safe bootar, uppdaterat allt som går, utan att få till det på jobbet.
Det är ett skumt problem.

Bevaka tråden