Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hänger prestandan ihop med tillgängligt minne?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-23 12:13

Hej,

Har en 2G iPhone som tidigare haft 1.1.3. Det har funkat kanon under de 8 månader jag haft telefonen. Tänkte att det nu var dags för en uppgradering och tryckte in 2.1 nyligen. Har läst flera inlägg där man säger att den senaste programvaran är "snabb" och "rapp".

OK, har inga större problem MEN vid start av olika program och funktioner så tar det "mycket" längre tid än med 1.1.3, exempelvis så tar det 3-4 sek från det man startat Inställningar tills dess att hela "bilden" är framme. Med 1.1.3 kom den direkt!

Hur påverkar tillgängligt minne prestandan? Den minnesallokering man ex ser i iTunes gäller ju lagringsminnet. Påverkar det prestandan dvs borde telefonen bli snabbare om jag har 1GB tillgängligt snarare än 250MB? Eller är det enbart partionen med operativsystemet som styr prestandan och hur kan man då påverka det. Vet att jag med 1.1.3 flyttade ex ringsignaler etc med Boss Prefs, finns det något liknande i 2.1? Eller är jag bara gnällig, det kanske tar några sekunder att starta upp olika program etc?

Peter

Ursprungligen av cpes:

Hej,

Har en 2G iPhone som tidigare haft 1.1.3. Det har funkat kanon under de 8 månader jag haft telefonen. Tänkte att det nu var dags för en uppgradering och tryckte in 2.1 nyligen. Har läst flera inlägg där man säger att den senaste programvaran är "snabb" och "rapp".

OK, har inga större problem MEN vid start av olika program och funktioner så tar det "mycket" längre tid än med 1.1.3, exempelvis så tar det 3-4 sek från det man startat Inställningar tills dess att hela "bilden" är framme. Med 1.1.3 kom den direkt!

Hur påverkar tillgängligt minne prestandan? Den minnesallokering man ex ser i iTunes gäller ju lagringsminnet. Påverkar det prestandan dvs borde telefonen bli snabbare om jag har 1GB tillgängligt snarare än 250MB? Eller är det enbart partionen med operativsystemet som styr prestandan och hur kan man då påverka det.Vet att jag med 1.1.3 flyttade ex ringsignaler etc med Boss Prefs, finns det något liknande i 2.1? Eller är jag bara gnällig, det kanske tar några sekunder att starta upp olika program etc?

Peter

Nej, du flyttade det med BossTools.
Samma program finns till 2.1.

1
Bevaka tråden