Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya MB Alu 13" i jämförelse med MBP Core Duo??

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter i dagsläget på en 15" MBP Core Duo 2Ghz (dvs. första revisionen MBP) som jag egentligen är rätt nöjd med fortfarande, förutom det faktum att jag börjat studera igen och därmed släpar runt på datorn bra mycket oftare än förut. Därför har jag börjat sukta efter en ny 13", och då min tjej har visat intresse för att ta över min 15" har jag på allvar börjat leka med tanken att köpa en ny MB (den nya 13" i alu för att vara precis).

Detta kanske är en dum fråga, men då jag inte har så bra koll på grafikkort och processorer så ställer jag den ändå: Hur pass mycket bättre är den nya 2,4 MB gentemot min 2,0 MBP? Det sitter ju Core 2 Duo i den nya, och endast Core Duo i min nuvarande; hur stor roll spelar det? Och grafikkortet framför allt; hur stor skillnad är det mellan ATI Radeon X1600 och NVIDIA GeForce 9400M (jag utgåt från att det ÄR en skillnad??)?

Kan jag bara smälta att skärmen är blank så blir det nog en beställning snart; men det hade varit trevligt att få lite svar på mina dumma frågor innan.

Tack på förhand,

// E

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-24 23:54
Ursprungligen av Converge:

Jag sitter i dagsläget på en 15" MBP Core Duo 2Ghz (dvs. första revisionen MBP) som jag egentligen är rätt nöjd med fortfarande, förutom det faktum att jag börjat studera igen och därmed släpar runt på datorn bra mycket oftare än förut. Därför har jag börjat sukta efter en ny 13", och då min tjej har visat intresse för att ta över min 15" har jag på allvar börjat leka med tanken att köpa en ny MB (den nya 13" i alu för att vara precis).

Detta kanske är en dum fråga, men då jag inte har så bra koll på grafikkort och processorer så ställer jag den ändå: Hur pass mycket bättre är den nya 2,4 MB gentemot min 2,0 MBP? Det sitter ju Core 2 Duo i den nya, och endast Core Duo i min nuvarande; hur stor roll spelar det? Och grafikkortet framför allt; hur stor skillnad är det mellan ATI Radeon X1600 och NVIDIA GeForce 9400M (jag utgåt från att det ÄR en skillnad??)?

Kan jag bara smälta att skärmen är blank så blir det nog en beställning snart; men det hade varit trevligt att få lite svar på mina dumma frågor innan.

Tack på förhand,

// E

Vet ej hur mycket bättre grafik nvidia jämfört med det gamla. Men det ska vara en rejäl upphöjning i prestanda. (nån annan kanske vet bättre)
Sen är det stor skillnad med core 2 duo än core duo.
Sen om du köper den dyrare på 14 000 tror jag det är. Då får du 2,4 istället för 2,0 som är på den billiga. Och så för du bakrundbelyst tangentbord som är riktigt coolt. Som du inte får på den sämre.

Skulle anse att du gör ett uppköp med den nya macbook än din gamla MBP. Förutom mindre skärm och att den är glossy (om du inte gillar det).

Så köp, köp, köp (bara du gillar glossy:p )

1
Bevaka tråden