Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotoskrivare, A3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar runt på marknaden efter en vettig fotoskrivare. Tänkte fråga vad som gäller! Budget kan väl sägas ligga under 6000kr!

Finns det någon given kandidat som det så många gånger gör? Vilka märken bör jag titta på? Vill såklart att den fungerar sömlöst med min MBP.

EDIT: Tittar lite på Canon Pixma Pro 9000 och 9500. Trots att 9500 är "utanför budgeten" verkar det vara en seriös skrivare. Med 10 olika bläck ser jag att bläckkostnaderna skjuter i luften! Vad kostar det egentligen "per utskrift"? Om vi ställer dessa två skrivare mot varandra, är det främst "svartvita" utskrifter där 9500 brilljerar?

FÖRTYDLIGANDE: Använder den för hemmabruk. Tänkte skriva ut lite bilder att sätta upp på väggarna hos mig och hos "folk". Samt skriva ut lite bilder till div fotoalbum.

Senast redigerat 2008-10-24 08:32

Jag kollade också på Canons skrivare innan att ställa i studion för mina amatörmodeller som vill ha ut bilder direkt men kom snabbt fram till att det var lite dyrare men framför allt smidigare och bättre kvalité om jag tog hem bilderna från Crimson. Dem levererar över dagen om man har iväg beställningen innan 14.00 har jag märkt. Skall du bara använda den för hemmabruk kan det även vara skönt att få kvar den hiskeliga plats den tar?

Skall se om jag kan leta upp min uträkning som jag gjorde .

• Medlem
  • Gotland
  • 2008-10-26 17:01

Jag håller med, jag funderade också på A3-skrivare ett tag. Men som sagt är det väldigt smidigt att beställa från exempelvis Crimson. Ett A3 för 26 kr plus frakt, hur många bilder måste du skriva ut för att det ska löna sig med egen skrivare? Kvalitén är dessutom kanon, sen kan du ju alltid beställa ett 70x100 om du vill också, du är så att säga inte låst till max A3.

Ursprungligen av BeachMagnus:

Jag kollade också på Canons skrivare innan att ställa i studion för mina amatörmodeller som vill ha ut bilder direkt men kom snabbt fram till att det var lite dyrare men framför allt smidigare och bättre kvalité om jag tog hem bilderna från Crimson. Dem levererar över dagen om man har iväg beställningen innan 14.00 har jag märkt. Skall du bara använda den för hemmabruk kan det även vara skönt att få kvar den hiskeliga plats den tar?

Skall se om jag kan leta upp min uträkning som jag gjorde .

Procenter har ju grymmast utskrifter i huvudstaden.. Kolla Epson annars, men tror det är nästan lika dyrt ...

Lyssnade häromdagen på This Week In Photography #50 som innehåller en halvtimmes genomgång av fotoskrivare i olika prisklasser. Kanske kan hjälpa dig.

• Medlem
  • Kiruna
  • 2008-10-27 09:46

Kolla upp HP:s Photosmart B9180. Får ofta bättre betyg än Canons och Epsons skrivare i tester trots betydligt lägre pris

Jag rekommenderar i alla fall Canon Pixma Pro 9000. Den levererar fina utskrifter snabbt. Se till att ha rätt papper och patroner för jobbet (Canon original) bara.
Jag är störtnöjd.

Ursprungligen av sjovall:

Jag rekommenderar i alla fall Canon Pixma Pro 9000. Den levererar fina utskrifter snabbt. Se till att ha rätt papper och patroner för jobbet (Canon original) bara.
Jag är störtnöjd.

Håller med föregående talare. Har även jag en Pixma Pro 9000 hemma.
Fina utskrifter men det krävs rätt papper! Testade med ett par "vanliga" vita A3 och börjar man fylla ut med färg klarar inte papprets normala tjocklek av det samt att det blir dåligt med stuns i färgen.

Köpte sedan 245g A3 fotopapper från HP. Kostar en del men värt det (tror det är 50-pack för drygt 700 + moms. De gör verkligen skrivaren rättvis.

Angående patronkostnad. Det kostar styvt 750-800 spänn att byta alla patronerna. Kostar väl en del kanske men vet inte om det finns billigare alternativ egentligen?

1
Bevaka tråden