Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pwnade 3g-lur med quickpwn för windows -> ingen signal

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-26 21:00

Har pwnat min 3glur med quickpwn för windows. följt guiden på iclarified och får som månag andra där ingen mottagning, inget val i inställningar för operatör...
någon som har något tips?

Kan du inte posta en länk till den guide du följde?

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-27 09:20

Testade att lägga in 2.1 på min 2g-lur nu med quickpwn, de gick bara fint, telefonen funkar som den ska....

några tips angående 3gluren?

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 15:41

Du kan inte låsa upp 3G luren med QuickPWN. Endast jailbreaka den. Du måste ha ett giltigt abbonemang och sim kort för att det ska fungera. Om det fortfarande inte fungerar prova att göra om jailbreaken du kanske måste återsälla telefonen helt först.

//Rob

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-27 16:18

Jag är fullt medveten om det, jag skulle BARA jailbraeka den.
har ett giltigt abonemang, har ett giltigt simkort, när ja återställde till vanliga firmwaren med itunes så funkade allt igen....

om du läser kommentarerna i guiden så är de fler där som haft samma problem, vissa säger att de löst sig när dom provat exakt samma sak igen, har gjort det jag med men funkade ändå inte...
nån som har en teori?

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 18:43

Jo jag såg kommentarerna och därför skrev jag att du ska prova igen. Om du kör vista så kanske måste du låta QuickPWN köra som administrator(?) användare.

//Rob

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-27 20:50

Kör xp.
gick som sagt bra att quickpwna en 2g lur med samma .exe fil så borde itne vara programmet som de jäklas med...

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-29 11:00

ingen som kan komma på något?

1
Bevaka tråden