Det var precis i skarven när de övergick till "öppen modempolicy". Jag (som varit kontaktperson för BRF-föreningens upphandling av gruppanslutning) fick vänta flera månader innan de upptäckte att NÄ VI HAR INTE FÅTT NÅGRA PAPPER, och jag ordnar då en ny beställning precis innan jul 2001.
Vis av skadan undrar jag om jag ska faxa in nåt... "Nä det räcker så här per telefon, så står grejjerna och väntar när fu kommer tillbaka från julsemestern".
Tjoflöjt! jag får ringa och påminna dem om att skicka grejjerna (liksom mobiltelefonen som var bonus och som jag skulle ge bort). Telefonen var slut (tills jag tjafsade tillräckligt länge...). Sen när jag fick modemet så var det ett USB-modem, jag skulle fått ett ethernet-modem.
"Vår nya policy... eftersom du beställt efter 1 januari..."
"HÖÖRUDU JAG BESTÄLLDE I APRIL FÖRSTA GÅNGEN OCH 19/12 SENAST,,,,"
"Ja men här på min data står det 24 januari och då får du inget ethernetmodem... jadadada"
(infoga tjafs om att 24 janauri var när jag ringde och påpekade att INGET hade kommit)
"Ja men på min data står det bara 24 januari och då..."
Ja sa "GLÖM DET, skit i det. Jag tar USB-skiten och säljer den och nästa gång vänder jag mig nån annanstans med hela föreningens upphandlig tack så mycket för ingenting ärthjärna."
Såå - jag har inte kommit till skott med att "uppgradera" till ethernet-modem. Använder iofs inte den anslutningen så mycket, men det vore ju trevligt om den FUNKADE.
På kontoret har jag Bostream. Tji Felia.
/upprörd j