Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EOS utility?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir helt koko. Jag vill prova att använda eos utility till min eos kamera men hittar inte det att ladda ner. Updatern finns överallt men den kräver att man har eos utility redan installerat.
Det kan väl ändå inte vara en programvara jag måste köpa när jag har en kamera för över 20lax?
Nån som vet var jag kan ladda ner den? Eller nån vänlig själ som kan zippa och maila över?

Det finns inte att ladda ner vad jag vet, satt nyss och letade själv efter det. Men jag plockade fram cdn och se att filen är inte större än 27mb vilket även alla uppdateringar är så kanske är det fulla program?

Ja det är ju säkert fulla program men de går inte att installera. Den frågar efter det installerade orginalet. Argh!!

Vad gör EOS utility utöver det Macen gör själv ?

Jag tar ut mitt kort, in i en USB läsare och fiöverföring sköter resten. In med kortet i kameran, radera och knäppa vidare...

Har jag missat något är jag intresserad av att lära mej något nytt.

Jag vill kunna fota direkt till hårddisken och få upp bilden i Lightroom. Det som på engelska kallas för "tethered shooting".
Vad jag inte får till med min canon 5d och mac osx 10.5.5 är att ha kameran kopplad till datorn via usb, ta en bild och då tankas den automatiskt över till en förutbestämd mapp på hårddisken.
Har man då lightroom inställt på att automatiskt importera alla bilder som hamnar i en viss mapp så får man in bilderna där direkt.

Vad som inte funkar är att få 5d att ta en bild och att den lägger sig i en mapp.

Jag har läst massor med amerikanska forum där de använder eos utility till detta men har det inte på min skiva. Därför vill jag ladda ner det, men det verkar ju inte finnas nånstans!!

Kolla PM...

Du har PM!

Jag jobbar precis så som du beskriver när jag tar porträtt, kunden får se direkt och jag kan kolla ljus och färger snabbt och smidigt. Problemet är väl den jobbiga firewirekabeln.

eller använd capture one..

1
Bevaka tråden