1. Penntekniken
I sig är tekniken bra, den har inga problem att känna igen sig på papperet, den hamnar där den ska, dvs att den kommer ihåg vart den är.
2. Inmatning
Sker "enkelt" även om pennan känns extremt PC´aktig och klumpig och inte speciellt snygg, så är det som att skriva på papper. Men utan den lyxkänsla som jag i alla fall kan söka när jag ska skriva med papper och penna.
3. Överföring
Funkar rätt sopigt i alla fall i de lösningar jag har provat - jag tycker dock det borde vara ganska enkelt att lösa med tanke på att den både har USB kontakt och Bluetooth anslutningsmöjligheter.
4. Analys
Analysen av data fungerar hyfsat, men jag saknar korrektheten i penndragen ibland.
5. Färdig data
Lite halvrisigt måste jag säga, kan tänka mig om man har skrivit egna lösningar så fungerar det bättre, till exempel till sjukvården.
6. Användarområden
Alla som har ett yrke där det är viktigt att det blir korrekt, men inte vill betungas av administration, dvs brandmän, sjukvård, krig, börsen =), osv
7. Utbredning
Jag tror att pennans problem snarare är att det inte är så utbrett, att det inte finns applikationer som man kan köpa och använda, användandet är begränsat av programvaran. Vilket gör tekniken sårbar för andra.
8. Design
Den är för ful, lite grann som blutoothheadset, sån som alla hantverkare har i örat.
Den behöver vara attraktiv, som den här: