Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerheten i iPod touch - wifi

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-31 20:44

Man använder ju inte konton och brandväggar på samma sätt i en iPod touch som i en vanlig mac. Hur blir egentligen säkerheten där? Kan någon som ligger på samma nätverk ta sig in i min iPod touch och snoka i mina bilder etc? Eller är det låst automatiskt åt det hållet så att säga, hade ju varit bra i så fall.

Bra fråga....som man säger när man inte riktigt vet svaret !;)
Men om du kollar sid 85-86 här http://manuals.info.apple.com/sv_SE/iPod_touch_Funktionsguide.pdf så står iaf lite.
Jag har trådlöst hemma vilket är jätte praktiskt förstås men sitter ofta på caféer med gratis WiFi. Surfar runt då men går inte in och gör viktigare saker som banköverföringar och dyl.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-31 21:38

Jo, har läst det där och de tar ju mest upp säkerheten i webläsaren, java och sånt. Men det pratas inte så mycket om man kan komma åt ipoden utifrån. Men misstänker att det är ganska svårt om man inte jailbreakar den, man har ju svårt att komma åt den själv också menar jag

Har inte läst om någon som har kommit åt andras information på en iPod Touch. Jag har svårt att tro att det skulle vara värt mödan. Du kan ju vara försiktig själv och inte lägga in kontonummer, lösenord osv. För mig är Touchen mest en mediamaskin men visst surfar jag runt på internetsidor och köper program genom AppStore. Känner mig inte orolig än så länge.

1
Bevaka tråden