Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lama Mactidningar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför är alla Mactidningar så jäkla lama?

De ställer aldrig obekväma frågor, de har aldrig djuplodande reportage och de är mest bara en bunt reklamerbjudanden att användas på toaletten.

1. Har aldrig sett en Mactidning (och ja, jag har läst ganska många) göra reportage om t.ex. varför Apple har så höga priser, aldrig ställt en fråga om detta.

2. Har heller aldrig sett en Mactidning gjort undersökande reportage om t.ex. olika företag och deras metoder, eller om företags dåliga sidor.

Allt är bara lull-lull och gull-gull. Jag kommer inte att prenumerera på en Mactidning förrän de börjar med lite riktig journalistik.

Jag gissar att jag och flera med mig här på 99mac tyvärr har en uppsjö med intressanta artiklar som skulle kunna skrivas. Vi skulle kunna skriva dom också, men tyvärr så tar inte den etablerade Mac-pressen upp dessa saker. Är det för att de bara pysslar med prylar och är rädda att förlora leksaker att testa?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-16 11:18

Det kanske krävs lite mer humor och läsglädje, lite mer kvalitet i skrivandet? Lite mer fokus i innehållet och inte så mycket spretiga småreportage? Jag vet inte... Tycker bara att det har blivit tråkigare. Mer mumor och spiritualitet krävs! Mycket av det som skrivs är utan ande, utan inlevelse.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-11-16 12:26

Tycker jag åxå, därför har jag slutat att köpa den enda svenska Mactidningen. Nu köper jag istället engelska MacFormat, den har ganska långa reportage och har mycke mer tips och trix "walktrough´s", som man har mycke nytta av. Sen följer det alltid med två CD-rom skivor med de senaste uppdateringarna och massa annat godis. En skiva för Os9 och en för OsX. Jäkligt bra tycker jag, men den blir ganska dyr om man köper lösnummer. But what the heck... you only live ones.

Hej

Jag tycker åxå at den svenska mac tidningar inte innehåller något nytt

det verkar som dom skriver om saker som dom får betalt för

alltså att dom får betalat att skriva om skärmar eller hand datorer så skriver dom om dessa

två produkter punkt slut

lite annons här och där

sen tycker jag att man läser om samma saker om och
om igen (De Jeveu) kallas det väl

Mvh hanibal

[ 17 November 2002, 01:38: Meddelandet ändrat av: hanibal ]

Jag håller med William; "...lull-lull och gull-gull." stämmer rätt bra faktiskt.

Men jag tycker ändå att Thomas Y på svenska Macworld inte alltid stryker Apple medhårs...

1
Bevaka tråden