Jodå, precis det jag menar
Kopiera det du vill spara med disken kopplad till din PC (där den fär nuvarande verkar fungera om jag förstår dig rätt). Koppla den sedan till din Mac och använd verktyget "Skivverktyg" i mappen "Tillbehör" i programmappen.
Där får du upp en lista med diskar till vänster i fönstret - välj den som är din externa disk (Viktigt ), och välj sedan andra alternativet bland flikarna som dyker upp till höger (heter Erase i den engelska versionen).
Under "Volume Format" så skall du välja (någon, rätta mig om jag kommer ihåg fel) MS-DOS (FAT) som alternativ. Innan du trycker på Radera:
Checklista:
1. Har kopierat alla viktiga filer från disken
2. Har verkligen kopierat alla viktiga filer från disken
3. Har... (du vet vad jag kommer att säga).
4. Har valt MS-DOS (FAT)
Tryck på radera knappen och vänta…
Prova sedan att kopiera några filer till disken från din Mac, koppla den till din PC och se att filerna ligger där, kopiera några filer från din PC till disken och prova samma sak på Macen.
Viktigt: innan du kopplar ur din disk på Macen, se till att "avmontera den" genom att dra ikonen till papperskorgen eller högerklicka på den och välj "Mata ut".
Samma skall göras på PCn också - kommer på rak arm inte ihåg förfarandet där.
Lycka till!
/CX