Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

All musik borta, kan det räddas?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-02 16:14

Min ipod synkroniserade hela biblioteket med itunes bibliotek, och alla låtar jag inte har i datorn är därmed borta...alla 2500.
Kan jag fortfarande rädda musiken eller är det bara att bygga upp från scratch igen?
Den finns fortfarande kvar i alla listor, men det enda som händer när jag trycker på play är att ipoden bläddrar igenom alla låtnamn tills den hittar en låt som fanns i itunes och som den kan spela upp.

Snälla säg att det finns en räddning?!

Musik

Välkommen hit jojji ! Ser att du är ny inte på 99.se men med att skriva inlägg här.
Hoppas du ska få bra svar på dina frågor och kunna hjälpa andra när du kan svaren.

När man synkroniserar sin iPod med datorn får man vara vaksam och inte trycka direkt utan tänka efter vad man vill. Oftast vill man inte att datorn synkroniserar rakt av eftersom man hunnit lägga in ny musik som då försvinner vid synken.
All musik (och naturligtvis alla program, video osv också) som du har köpt från iTunes finns noterade och säkerhetskopierade under ditt konto. Logga in på ditt konto i iTunes och tryck på Purchase History. Där finns allt som du har köpt. Du har ju också fått ett e-mail med alla köp som du väl har sparat. Dessutom kan du gå in på din dator och se på filerna. För Mac går du in på Finder - Huset (där ditt namn står) - Musik - iTunes - Mobile Aplications. Där har du allt som finns i iTunes. För PC är det samma fast du börjar med att gå in på Dokument.

Saker du kan kolla om ovanstående inte fungerar:
1. Auktorisera datorn om du inte gjort det tidigare. Det gör du i iTunes under Affär. Tryck på Auktorisera. Du kan auktorisera upp till 5 datorer på ditt iTunes-konto.
Ibland blir det strul om man använder flera datorer att ladda ned musik ifrån.
2. Kolla så att du har senaste versionen av iTunes. Tryck på Leta efter uppdateringar.

Du skriver att musiken finns kvar "i alla listor". Du menar att all musik finns kvar i listor på din iPod (men inte i iTunes musiklistor) men bara de låtar du har köpt genom iTunes går att spela upp ? Din dator kan ju då inte ha "minne av" någon annan musik än den som du köpt genom iTunes eller laddat ned från CD/DVD-skivor. Du måste alltså trycka nej till frågan om du vill synka för då tar den bort allt annat material. ITunes är inte ett speciellt logiskt program tyvärr.

Senast redigerat 2008-11-04 00:39

Hittade det här programmet. Vet inte om det löser ditt problem och jag har själv inte använt det så används under eget ansvar. Gäller för Mac.

Apple - Downloads - iPod + iTunes - Music Rescue

Tips på recovery

Jag lyckades med konststycket att dra ur min ipod medan den synkroniserade...tror jag. Hade stängt ner macen så trodde allt var ok. Nu står det att itunes inte kan läsa innehållet i ipod-enheten och att jag ska återställa den till fabriksinställningarna.
Detta vill jag inte göra då största delen är musik från min gamla cd-samling som jag tillbringat antalet timmar på att lägga in och som jag givetvis inte längre inte har kvar i macen.

Letar efter nåt recovery-program men har inte funnit något.

1
Bevaka tråden