Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Identiskt iTunes-bibliotek?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer snart att, för första gången, ha både en bärbar mac och en stationär mac. Naturligtvis vill jag ha två identiska iTunes bibliotek. Finns det någon smidig lösning på det här? Kan jag synkonisera de båda trådlöst? Jag vill även ha ett par mappar som ständigt synkoniseras trådlöst och har samma innehåll på båda datorerna samt gärna fotoalbum etc.

Läs den här tråden vad det gäller itunes bibliotek och synk.

http://www.99.se/itunes/247297-program-f-r-att-synka-olika-itunes-bibliotek-med-varandra.html

Vad det gäller alla musikfiler, mappar och annat som du ska använda på bägge datorerna kan ju med fördel en Airport Extreme + hd användas, så att du har trådlös access till dem. Om du vill ha materialet på bägge datorerna också kan du ju använda något synk/backup program som fixar det mellan respektive dator och airdisken.
Mobileme-konto synkar ju en del annat mellan datorerna om du har ett sådant. Har du det, så finns ju också idisken att tillgå ifrån bägge datorerna. Lite sämre att använda som accesspunk för synk mellan datorerna än egen airdisk dock.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-11-22 22:20

Den här tråden är drygt ett år gammal (länken ovan ännu äldre). Har det möjligtvis hänt något nytt inom det här området från Apple's sida, typ native stöd för flera anslutna datorer + synk av bibliotek till lokal disk?

1
Bevaka tråden