Jag både skrattar och gråter när jag läser inläggen av Justmyself92. Missförstå mig inte, man får gärna tycka illa om iPod Touch om man vill, men ska man klaga på den får man göra lite mer än att skriva typ "OMG, iPod touch iz teh Suxxor". Vilket det ju mer eller mindre är att säga att man måste ha internet för att göra något med den och sedan när folk undrar vad man menar specifikt bara skriva "sådant som Apple är kända för". Vad är Apple kända för? Snygg design kanske, bra användarinterface, dyr hårdvara?...
Sen att säger att du ska hålla dig till din Sony Vaio Cr istället får mig att tänka att du var ute på fel spår från början. Du vet att det ena är en dator och den andra är en MP3-spelare va? Skulle vilja se dig ge dig ut och jogga med din Vaio CR...
Vidare så undrar jag vad din Vaio klarar av utan internet men som Touch måste ha internet för?
iPod Touch är först och främst en iPod, alltså en MP3-spelare, det är det som iPods är kända för. Detta klarar den av utan internet! Den klarar även (som andra påpekat) av film, kalender, spel och en massa annat utan internet. Det man måste ha "internet" för att surfa på internet (surprise!) och skicka mail, samt om man vill köpa musik eller ladda ned nya Apps utan datorn. Men för detta behöver du "internet" även till din Vaio.
Du kanske borde kolla på iPhone istället? Denna har alltid tillgång till internet (dock lär du får en ganska saftig månadsräkning, men det kanske det är värt).
Så snälla, vill du komma med kritik gör det lite mer seriöst och nyanserat. Jag är faktiskt helt allvarligt fortfarande intresserad av att veta vad du trodde den skulle klara av för mirakel innan du köpte den?