Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestandafrågor gällande Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-11-05 22:11

Hej på er.

Jag går just nu i tankarna på att komplettera nätverket hemma med en airport extreme men har några frågor ni kanske kan hjälpa till att svara på vad som faktiskt gäller.

1: Länka ihop med en airport express.
Jag har redan idag en gammal airport express (54 mbit) som jag fortfarande vill kunna använda för att streama musik.
Frågan är bara om dess lägre hastighet kommer sänka hastigheten på det övriga nätverket, eller klarar airport extreme detta och kör 802.11 N på de resterande sakerna?

2: Prestanda mot HD ansluten till airport extreme.
En av de största anledningen till att jag införskaffar mig en extreme är att kunna ansluta och dela ut en eller flera usb diskar. Jag har förstått att den processen är enkelt, men frågan är hur pass bra prestanda man får?
Har ni några verklighetsbaserade uppgifter på hur snabb en överföring över airport extreme med ansluten HD ligger på?

Tack för er hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 23:55

Hej på dej själv.
1. Om du länkar ihop din gamla Airport Express med snabbare nätverk kommer den att övriga nätverk att sänkas till samma nivå. Du kan dock ha två separata trådlösa nätverk.
2. Har ingen egen erfarenhet men har läst att hårddisk över trådlöst nätverk är mycket långsamt.
Joel

När jag kopierar filer över nätverket kommer jag upp i 6.5-6.7 MB/s via mitt trådlösa nätverk med en AirPort Extreme.

1
Bevaka tråden