Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka här bor i/omkring Malmö? - "Snacka-synthar-träff"

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-06 11:19

Topic säger väl det mesta, så vilka här hade kunnat tänka sig att träffas över en öl o snacka musik (framförallt 80-talssynthmusik) å synthar - dvs allt som gör livet värt å leva;)

Den 14:e november på nån pub eller liknande, förslag på ställe mottages varmt. Pickwick eller Fagans kanske?!

Malmö stad - Pubar och barer [NS4 version]

Härligt, initiativ! Vi gjorde tappra försök för nåt år sedan att träffas, då på På Besök. Men det sket sig.. men kämpa på! Just fjortonde är jag uppbokad tyvärr.. men det viktiga är att det kommer till skott, så kör ändå

Det skulle vara jättekul. Jobbar rätt mycket nu. Bl a 14:e
Vet inte hur det ser framåt. Spika en dag. Är jag ledig så dyker jag upp.

80talssynthmusik rulez

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-06 17:37

Ok låter skoj jag e på !

Så länge jag slipper prata 80tals-syntmusik så är jag på.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-06 18:02

Även jag är på, se till att missa alla eventuella datum med stormar dock.

• Medlem
  • 2008-11-06 18:05

Så länge det inte snackas synthar är jag på

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-07 01:05

Cool, man kan ju ta både den 14:e o 15:e:))

Ursprungligen av 18db:

Så länge det inte snackas synthar är jag på

Inte musik heller, egentligen, tycker jag ... Men då är jag på

15e passar bättre

15:e kan jag också...

låter trevligt

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-07 09:47

Även 15.e passar mig. Nu förväntar jag mig att se "Tromb väntas träffa Malmö 15 november" i Sydsvenskan inom kort.

• Medlem
  • 2008-11-07 09:58

"Trombon träffade Malmö 15:e november - mosade musiker majestätiskt!"

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 08:36

Mitt tipps är vinylbaren för de har bekväma sittplatser och hyggliga priser !
Det finns inget värre än dåliga sittytor

Annars så är skolgatans ölcafe ett ställe jag fitigt besökt i alla år hyfssade priser !

Det där med hyggliga priser är individuellt såklart men bägge ställena har hyffsat stort öl utbud som inte är överprisat !

Vad säger ni andra ?

Senast redigerat 2008-11-09 14:39
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-09 21:52

VB låter najs, hur brukar det vara med lediga sittplatser där? Knökfullt eller inga problem?

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-11 07:40
Ursprungligen av T11:

VB låter najs, hur brukar det vara med lediga sittplatser där? Knökfullt eller inga problem?

Det beror helt på vilka tider det handlar om ! det är bättre att gå dit exvis kl 17 då brukar det vara ganska lugnt och man kan ta de bästa platserna ju senare ju svårare med plats. Speciellt en helg och i synnerhet en fredag ! villket får mig att undra om det inte är bättre att ta det på lördag istället, då kan vi ju träffas kanske vid 14-15 ? och ha hela stället för oss själva, och slippa alla sjöslag som ju fredagarna brukar bjuda på läs = högt+stökigt ! vad säger ni ?

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-12 11:09
Ursprungligen av WARDROID:

Det beror helt på vilka tider det handlar om ! det är bättre att gå dit exvis kl 17 då brukar det vara ganska lugnt och man kan ta de bästa platserna ju senare ju svårare med plats. Speciellt en helg och i synnerhet en fredag ! villket får mig att undra om det inte är bättre att ta det på lördag istället, då kan vi ju träffas kanske vid 14-15 ? och ha hela stället för oss själva, och slippa alla sjöslag som ju fredagarna brukar bjuda på läs = högt+stökigt ! vad säger ni ?

Nog beredd att hålla med, vad säger ni ska vi ta lör den 15:e Vinylbaren kl 17 - låter det bra för samtliga?

Ursprungligen av T11:

Nog beredd att hålla med, vad säger ni ska vi ta lör den 15:e Vinylbaren kl 17 - låter det bra för samtliga?

Får se - eventuellt ska jag till Köpenhamn, men annars dyker jag nog upp.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-10 18:57

Jag går båda dagarna:

- den 14:e på Vinylbaren!

- den 15:e på [förslag]?

Någon av dagarna - men kanske helst lördagen - på Vinylbaren låter nice. Trevligt ställe!

Låter utmärkt:)

Hade varit trevlig att träffa lite folks.
Men jag tror jag skippar det denna gången.

Skulle jag mot all förmodan vara inne i Malmö så dyker jag fram/upp/dit.

Ursprungligen av Electroboy:

Hade varit trevlig att träffa lite folks.
Men jag tror jag skippar det denna gången.

Skulle jag mot all förmodan vara inne i Malmö så dyker jag fram/upp/dit.

Kom igen electroboy, kommer du så kommer jag.

• Medlem
  • 2008-11-13 10:40

jag jobbar på lördag (har varit sjuk i veckan och måste komma ikapp >( ....) men skall försöka ta mig dit.

Ja, Woven hand spelar ju på lördag. Men annars hade det varit kul. Nästa gång är jag på!

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-14 02:40

Alla tar med en liten synth alt. trummaskin;)

Kan ta med Micron om inget annat ... Den som inte går att värma mat med ... i större mängder i alla fall

Har förresten ingen annan

Siktar på lördagen, helt enkelt.

Ursprungligen av Oberfunker:

Kan ta med Micron om inget annat ... Den som inte går att värma mat med ... i större mängder i alla fall

Har förresten ingen annan

Siktar på lördagen, helt enkelt.

Haha den var jävligt rolig!

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-15 12:29

Hur ser det ut? Vem dyker upp?

Bevaka tråden