Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det nåt skräppostfilter till iPhone?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har några olika email i min iPhone, och på mitt viktigaste (telia) så får jag en helvetes massa skräppost, vilket är så jäkla drygt att kolla och rensa bort hela tiden. Får en 10-20 om dan ibland.

Har samma email på min laptop och där rensar Thunderbird mailprogram bort det mesta, men det är drygt ändå med all denna skit.

Så finns det nåt skräppostfilter att ladda hem till iPhone? Andra förslag? Vill helst inte behöva byta mail då denna är väl inarbetad och viktig för mig.

Dr Tinnitus

om man kör med imap brukar man ha spamfiltret på servern, har inte telia något stöd för detta? gmail har iaf de på server sidan och även min egna mail server.

• Medlem
  • Lund
  • 2008-11-07 22:42

Min mamma hade precis samma problem. Telia-mail och spam. Vi löste det till slut genom att använda en Gmail.

Man konfigurerar gmailen så att den får lov att skicka mail med din teliaadress som avsändare. Sen konfigurerar man gmail att hämta mail på din teliamail via pop3.

Därefter använder man bara gmailen, enda man gör är att ha telia SMTP servern i telefonen så man kan skicka mail med teliaadressen som avsändare från telefonen.

1
Bevaka tråden