Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte från 2G till 3G, hur gör man

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 16:40

Ja hej, om jag nu har en fullt fungerande iPhone första versionen, som sedan är inlagd 2.1 på och jag vill föra över alla program, alla inställningar osv osv.

Finns det någon form av "flyttassistent" där man från en tex säkerhetskopia kan föra över alla de inköp man gjort alla mail och exchange inställningar osv.

Vad är enklast?

MVH

/Tangen

Detta med säkerhetskopieringen som görs varje gång du kopplar in telefonen till datorn kanske kunde vara något?
Men det gäller bara inställningar, resten finns i iTunes programmen och så vidare.

Vet inte om det fungerar det är bara en tanke jag fick.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 22:23

Ok, jag antar att det inte finns något enklare sätt än att synca en ny lur till iTunes, och föra över alla köpta till den,

Måste man "avregistrera" programmen i den gamla luren på nåt sätt för att få använda den i den nya?

/Tangen

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-08 22:33

Jag tror att de programlicenser som är knutna till iPhonens serienummer behöver flyttas över till det nya serienumret.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 22:38

okej, nån som vet hur man gör det?
– Tack för att ni tar er tid

/Tangen

Vet inte om jag klart förstår din fråga men kanske är det som när jag skaffade mig en andra iPod Touch och skulle lägga över allt från Touch till Touch G2.

Jag bara anslöt den nya iPoden till iTunes och synkade allt; Mail (alla inställningar kommer med, dock ej breven), Bokmärken, Musik, Bilder, Program (jag har mer program än de som får plats så jag fick lägga in manuellt), Filmer, Kontakter osv.

Jag har alltså två iPod Touch med samma innehåll.
Programmen tex finns ju säkerhetskopierade på iTunes och kan i princip laddas i och ur iPoden så ofta du vill. Jag tar ofta bort program från AppStore för att lägga in nya i mina iPoder och det fungerar alltid. Mina iPoder är inte jailbreakade.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 08:30
Ursprungligen av KaRo:

Vet inte om jag klart förstår din fråga men kanske är det som när jag skaffade mig en andra iPod Touch och skulle lägga över allt från Touch till Touch G2.

Jag bara anslöt den nya iPoden till iTunes och synkade allt; Mail (alla inställningar kommer med, dock ej breven), Bokmärken, Musik, Bilder, Program (jag har mer program än de som får plats så jag fick lägga in manuellt), Filmer, Kontakter osv.

Jag har alltså två iPod Touch med samma innehåll.
Programmen tex finns ju säkerhetskopierade på iTunes och kan i princip laddas i och ur iPoden så ofta du vill. Jag tar ofta bort program från AppStore för att lägga in nya i mina iPoder och det fungerar alltid. Mina iPoder är inte jailbreakade.

hmmm, men du behövde inte avaktivera och sedan aktivera programmen på den gamla/nya telefonen alls?

, ok det trodde jag att man måste¨

Vi får se helt enkelt

1
Bevaka tråden