Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgraderade från 2.0 till 2.1 med quickpwn, det gick galet HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, I morse skulle jag uppgradera min iphone 2g 16 gb från 2.0 till 2.1 med hjälp av quickpwn. mitt i det hela hängde sig allt och nu kan jag inte få till det. först ville den inte starta allls men sen höll jag in home+sleep knppen så restore logggan kommer fram som säger att jag ska koppla in den till itunes. När jag gör det så säger det att jag måste ha orginalsimkortet och då kommer jag bara fram till regristreringen, anväder jag mitt vanliga telia eller utan så säger den åt mig att stoppa in orginalkortet. Nu sitter jag här och har ingen aning vad jag ska göra. Har försökt att pwna den igen men det funkar inte. jag har satt den i dfu.mode och försökt så också. Så nu behöver jag eran hjälp, kan det vara så illa att min iphone är helt paj?

snälla hjälp mig,
Basse

Det är ytterst sällan man pajar en iPhone för gott, det mesta går att lösa på ett eller annat sätt.

Använder du Mac eller Windows? Om du använder Mac kan du testa med PwnageTool istället och se om det hjälper dig.

  • Medlem
  • 2008-11-10 07:50

Jag satt i hela dagen i går och trodde att kag hade pajat min iPhone 2G tills jag av "misstag" råkade pwna med en äldre Firmware. Då gick det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-10 15:55
Ursprungligen av bassseee:

Hej, I morse skulle jag uppgradera min iphone 2g 16 gb från 2.0 till 2.1 med hjälp av quickpwn. mitt i det hela hängde sig allt och nu kan jag inte få till det. först ville den inte starta allls men sen höll jag in home+sleep knppen så restore logggan kommer fram som säger att jag ska koppla in den till itunes. När jag gör det så säger det att jag måste ha orginalsimkortet och då kommer jag bara fram till regristreringen, anväder jag mitt vanliga telia eller utan så säger den åt mig att stoppa in orginalkortet. Nu sitter jag här och har ingen aning vad jag ska göra. Har försökt att pwna den igen men det funkar inte. jag har satt den i dfu.mode och försökt så också. Så nu behöver jag eran hjälp, kan det vara så illa att min iphone är helt paj?

snälla hjälp mig,
Basse

Det går inte att uppgradera från 2.0 till 2.1 med quickpwn. Det är inte möjligt eftersom QuickPWN uppgraderar inte firmwaret. Du måste använda iTunes för att installera den senaste firmware versionen och sen använda quickpwn för att "jailbreaka" det.

//Rob

Med andra ord: plugga in iphonen till datorn sedan återställer du den (utaat du trycker på shift). Sedan föjer du guiden.

1
Bevaka tråden