Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara till disk i Safari

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu börjat gå över till Safari, men en sak som jag retar mig ganska mycket på är när man "högerklickar" på tex en bild och väljer "Download Image to Disk". Safari sparar då den automatiskt på det ställe man angivit i inställningarna. Hur kommer man bort från detta?
Det jag vill alltså är att välja vart jag vill spara bilden när jag väljer "Download Image to Disk"

Du kan "Dra och släppa" bilden ifråga till skrivbordet/på en mapp/till ett mappfönster.

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjerssan
Du kan "Dra och släppa" bilden ifråga till skrivbordet/på en mapp/till ett mappfönster.

Jo visst, men då är det nästan lika jobbigt som att gå in i inställningarna och ändra plats den ska ladda ner det till.

Jag vet inte.. Men ALT+Musklick på nerladdningsurlen brukar i andra webbläsare få upp spara dialogen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Jag vet inte.. Men ALT+Musklick på nerladdningsurlen brukar i andra webbläsare få upp spara dialogen.

Den laddar ner det automatiskt då också...

Citat:

quote:
Skrevs ursprungligen av pjerssan

Skrevs ursprungligen av psychozz
Jo visst, men då är det nästan lika jobbigt som att gå in i inställningarna och ändra plats den ska ladda ner det till.

Jag tycker det är enklare att skapa/öppna en mapp innan och dra och släppa de bilder du vill ha där i, än att gå in i inställningar för att ändra mottagarmapp för varje nytt tillfälle.

• Oregistrerad
  • 2003-06-29 16:52

Något som fungerar, om än en liten omväg, är att högerklicka och öppna bilden i nytt fönster för att välja spara i Arkivmenyn( eller trycka komando-s så klart). Det verkar inte finns någon funktion för att välja direkt vart man vill spara bilden, eller vad man nu vill spara hem. Men som nämnt tidigare dra-och-släpp varianten fungera utmärkt.

1
Bevaka tråden