Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mp3 från iPhone 3G till PC

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla mina 16GB på min iPhone 3G är fyllda med musik. För några dagar sedan råkade jag tappa min externa hårddisk ganska hårt i golvet, och alla låtar måste ha ramlat ut.

Finns det något sätt att föra över musiken från min iPhone till min PC? Provade att söka, men svårt att hitta något om detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 07:45

kör du windows får du nog tyvärr skriva i andra forum tror jag. macen har en del program som du gör att du kan tanka över låtarna igen. gör en enkel google sökning på tranfer music from iphone to my pc eller dy så lär du hitta lite program.

Jag råkade ut för att min Macbooks hårddisk kraschade förra veckan och hamnade i ungefär samma situation som du... Hela mitt iTunes bibliotek gick åt h-e och allt jag hade kvar var det som fanns i min iPhone. Det riktigt dryga här vara att jag planerat att byta hårddisk nästa vecka och därför struntat i att ta en back upp.

Hur som helst med en helt ny hdd i datorn var det dags att på något sätt få över musiken från telefonen till datorn. Jag hitta en programvara, Tune Aid, som finns att köpa till både Mac och PC. Den funkade ganska bra för min del. Jag kunde inte föra över allt på en gång in iTunes utan var tvungen att gå omvägen via en vanlig mapp på skrivbordet. I Tune Aid ska det gå att dels föra över direkt till iTunes till en plats på datorns hdd.

Det finns även en gratis programvara som heter Disk Aid från samma ställe. Den verkar lite krångligare då man får filerna överförda till datorn men med lite underligare filnamn om jag förstått det rätt.

Hoppas att det löser sig för dig!

/Jesper

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 10:22

Som sagt.. han kör PC

Ursprungligen av 20hz:

Som sagt.. han kör PC

Som sagt... "Tune Aid, som finns att köpa till både Mac och PC.":cool:

Men annars så var det ett bra tips för jag har ett liknande problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 13:20

Ah.. nice.. får spana in. Kanske kan vara bra att göra backup

1
Bevaka tråden